אומץ האזרחים

מכונת תפירה וקרש בראש: כך נוטרל המחבל מפתח תקווה

7 פצועים קל בלבד בפיגוע הירי היום בכניסה לשוק. המחבל ירה מרובה עוזי מאולתר לעבר אוטובוס, וכנראה מעצור בנשק הוביל אותו להימלט היישר לידי אזרחים. "המחבל צרח הצילו, הצילו" (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
צפו בתיעוד מהמרדף אחר המחבל (צילום: מתוך ynet)

סאדק נאסר אבו מאזן, פלסטיני בן 18 מהכפר ביתא אל פוקא בשומרון, נטל עמו היום (חמישי) רובה מאולתר והגיע לעיר פתח תקווה. שם, סמוך לשוק ברחוב הברון הירש, החל לירות לעבר אוטובוס קו 87 של חברת אפיקים ולעבר אנשים שהיו בתחנה ובשוק.

משם הוא פנה ימינה לרחוב מונטיפיורי, המשיך בירי והחל להימלט בין רחובות אחרים באיזור, ככל הנראה בשל מעצור בנשק ומחסנית שנפלה מהרובה - נס שמנע נפגעים רבים. כל הדרך אנשים רדפו אחריו כדי לתפוס אותו.

במסע ההימלטות חלף המחבל דרך 'פסאז' ברקוביץ'', בה נמצאת חנות מכונות תפירה. בתוך החנות הוא החל לתקוף באמצעות מברג, אך האזרחים נטרלו אותו כשהשליכו על ראשו מכונות תפירה וכיסא.

מכונת התפירה שנטרלה (צילום: דנה קופל, ynet)

"שמעתי יריות ואנשים צעקו 'מחבל', 'מחבל'. המחבל רץ ורדפתי אחריו שניים-שלושה רחובות עם עוד ארבעה אנשים", תיאר אבי אסף, אחד האזרחים, מתוך בית החולים בילינסון שם הוא מאושפז לאחר שנפצע מהמברג.

לדבריו, "המחבל נכנס לחנות כלי תפירה, ואני נכנסתי אחריו. הוא לקח שני מברגים וניסה לדקור אותי, אני לקחתי כיסא כדי לעצור אותו. איכשהו הוא הצליח לדקור אותי באוזן ובצוואר. הבנתי ישר שמדובר במחבל אחרי ששמעתי יריות וראיתי על המחבל את הנשק. עכשיו אני מרגיש בסדר, תודה לאל", סיים.

אחד הפצועים מספר ממיטת בית החולים (צילום: דוברות 'בלינסון')

אבי ועקנין, אחד מעדי הראייה שביצעו את המרדף אחר המחבל, סיפר: "הייתי עבודה, הבנתי שמשהו לא שגרתי קורה כשאנשים התחילו לרוץ. שמתי כובע זיהוי ויצאתי לרדוף אחריו עם הנשק שלוף, כמה שניות לאחר מכן הוא הסתובב לעברי וירה לכיווננו".

"ראיתי בחור צעיר ובהתחלה לא הבנתי שהוא המחבל, אבל אז ראינו שהיה לו נשק שהוא הצמיד לבטן. התחלנו לרוץ אחריו ולכדנו אותו ברחוב הסמוך. הוא נכנס אל תוך חנות ושם לא היה לו לאן לברוח, אז הפלנו אותו על הרצפה ולאחר שהוא נפל גם הנשק שלו נפל, מישהו הרחיק ממנו את הנשק. הוא צעק דברים בערבית. נתתי לו מכות עם קרש בראש", הוסיף יוסי וסטיקר, עובד בחנות סמוכה, שראה את המחבל והצטרף למרדף.

כוחות המשטרה ליד האוטובוס (צילום: דנה קופל, ynet)

איציק, עובד בשוק, סיפר בראיון לגלי צה"ל: "אני עובד בחנות באמצע השוק ושמענו יריות, בומים. ראינו התקהלות ובלאגן וראינו מישהו רץ לכיוון מסוים. נכנסנו איתו לחנות של מכונות תפירה ושם ניטרלנו אותו. היה לו מין עוזון מאולתר, והוא זרק אותו. הוא לא אמר כלום, הוא רק צעק הצילו הצילו".

את הפיגוע מסכמים כוחות ההצלה באנחת רווחה יחסית, עם חמישה בני אדם באורח קל עד בינוני, פצוע קל שנחבל בראשו במהלך האירוע ושלושה נפגעי חרדה.

אבי אסף בבית החולים, אחד המנטרלים (צילום: דוברות בלינסון)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר