מנכ"לית לבתי הדין?

מקלב במתקפה: התערבות בג"ץ - שערורייה

ועדת חוק ומשפט של הכנסת דנה בדרישה למנות מנכ"לית לבתי הדין הרבניים. ח"כ מקלב תקף בחריפות את התערבות בג"ץ. ח"כ מלכיאלי הוסיף ותקף את ארגוני הנשים. צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ אורי מקלב (צילום: הדס פרוש / Flash90)

ועדת חוק ומשפט של הכנסת דנה הבוקר (רביעי) בנושא מינוי מנכ"ל לבתי הדין הרבניים והדרישה למנות מנכ"לית לתפקיד.

מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב תקף את התערבות בג"ץ ואמר: "עצם ההתערבות שלו היא שערורייה. בא בג"ץ ומחמיר את דרישות הסף, ללא תקדים. זה לא היה קורה בשום חוק שדורשים קשרים מסיימים מבית המשפט לא היה משנה את דרישות הסף".

לדבריו: "בעולם שרק מחמירים עם הדרישות להשכלה באים רק כאן למפעילים את הדרישות. התפקיד הוא לא ניהולי גרידא אלא אף שיפוטיים".

מקלב הוסיף והסביר מדוע התפקיד הוא גם שיפוטי: "גם סדרי הדין והתנהלות כמו סנקציות קשורות להלכה. מנהל בתי הדין צריך להיות בעל קישורים המתאים להלכה. אנחנו לא מדברים על דברים תאורטי אלא מעשיים. לפי מה שהם מבקשים גם גוי יוכל לשמש כמנכ"ל בתי הדין".

ח"כ מקלב תקף את ארגוני הנשים ואמר: "מי שעומד מאחורי העתירות והפעילות לשינוי החוק הם ארגוני נשים שלא תובנות השיוויוניות היא בפיהם שכן ראו כמה מנהלי במשרדי הממשלה הם נשים איך לא משלבים נשים חרדיות בעלות תואר בראיית חשבון במשרדים הממשלתיים".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (צילום: שלומי כהן)

לדבריו: "מטרתם היא לפגוע במעמד בתי הדין והסמכות הדינים, הפעילות לא באה מתוך שוויון אלא לפגוע לקעקע ולהחליש את סמכות בתי הדין. זה מתכון לעימותים ומאבקים. זה לא שאלה אם אשה יכולה או לא אלא זה מאבק על הדרישות המנימליות לכישורים.

"אם לממשלה בית המשפט מתערב בחוק ההסדרה הממשלה ומפלגות הימין מדברות על פסיקת ההתבגרות יש לנו את פסיקת ההתבגרות כנגד ההלכה לא יתכן שהממשלה תביא תקנות שפוגעות בבית הדין".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר בדיון: "נשיא בית הדין הרבני הוא לא עוד פקיד לנושאי דת אלא סמכות רוחנית וכשעומד מולו מנכ"ל בתי הדין ומנווט תיקים ממקום למקום, אם אין לו את השפה התורנית ההלכתית לדבר יחד עם הנשיא זה כמו מנכ"ל ושר שרבים ביניהם כל היום. מדובר בפרוצדורה שמאחוריה שאלות הלכתיות".

מלכיאלי תקף את ארגוני הנשים ואמר כי "לא טובת המוסד הרבני מול עינהם אלא דברים אחרים".

עו"ד ישראל פת, היועץ המשפטי למשרד לשירותי דת: "החוק אומר דברים חד משמעיים- או דיין או רב עיר. אנחנו מנסים להוריד את רמת הבחינות ביחס לרב עיר. נקודת המוצא היא שזה תפקיד שיש בו אלמנטים דתיים ולא רק מנהליים- קובע סדרי דין, קובע הרכבים".

עו"ד בתיה כהנא דרור, מנכ"לית 'מבוי סתום' ואחת מהעותרות לבג"ץ: "אנחנו מנסים לעשות שינוי קטן ומשרד המשפטים ממשיך הפלייה רבת שנים שלא תואמת שום מגזר ושום דין. בין אם יש אופי דתי או פרוצדורלי, נשים עומדות בדרישות. יעלה על הדעת לומר שיש אופי דתי אז אישה לא יכולה לכהן? המציאות השתנתה. פסק הדין מנחה שצריך לעשות הכול שנשים יהיו במערכת ולא להכשיל באמצעות תקנות שלא יאפשרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר