תיעוד

סיום "שערי תשובה" במעמד מרן הגר"ח קנייבסקי. צפו

במעמד מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וגדולי ישראל נערך סיום על הספר "שערי תשובה" שנלמד מדי יום על ידי אלפים, בסיוע ארגון "אורחות יושר" של נכדו של מרן. תיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ח קנייבסקי במעמד (צילום: שוקי לרר)

אלפים השתתפו אמש (שני) במעמד הסיום על הספר "שערי תשובה", שנלמד מדי יום בשנה וחצי האחרונות, בסיוע חוברות שהפיק ארגון "אורחות יושר" של הרב אריה קנייבסקי, נכדו ונאמנו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי.

המעמד נערך באולמי "הדודאים" בבני ברק, בהשתתפות מרן הגר"ח קנייבסקי, הגאון רבי יצחק שיינגר, המשגיח הגאון רבי דב יפה, הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגאון רבי משה הלל הירש ועוד.

הגאון רבי יצחק שרייבר, מרבני ישיבת "ארחות תורה", פתח את המעמד בדברי ימי הארגון הקדוש אשר נוסד ע''י מרן שר התורה בימי אבלו בפטירת הרבנית ע''ה באומרו כי הדבר הראוי לעילוי נשמתה הוא בהעמדת לימוד המוסר על תילו שהוא המעמיד של ג' עמודי העולם תורה עבודה וגמילות חסדים, וביקש את נכדו חביבו רבי אריה קנייבסקי ליטול על עצמו את הקמת והחזקת הארגון.

לאחר דבריו התאחדו כולם בתפילה לרפואת מרן רבי אהרן יהודה ליב בן גיטל פיגא שטיינמן והגאון רבי יעקב בן מרים בת גיטל אדלשטיין לרפואה שלימה.

הגאון רבי יעקב הלל, ראש ישיבת 'אהבת שלום', הביא בדבריו את המדרש אודות רבי עקיבא שבהיותו עם הארץ היה רועה צאן ובהגיעו לבור המים ראה כי המים שחקו אבני הבור וניקבו המים הקלים את האבן הקשה. נשא קל וחומר בליבו כי אם המים שחקו אבנים ודאי תורה תשחוק את ליבי לב בשר ודם. והנה רבים עברו וראו ולא השתנה בליבם מאומה ורק רבי עקיבא שעצר והתבונן זכה להגיע להכרה זו ומזה זכה להגיע לדרגה גבוהה שהיתה ראויה תורה להינתן על ידו. אם תרצו זו נקודת עבודת לימוד המוסר ההתבוננות ושימת הלב שמכחה ניתן להתרומם מעלה מעלה.

לאחר כניסת גדולי ישראל נערך מעמד סיום הש"ס וסיום המחזור הראשון של סדרת ספרי המוסר שנלמדו ע"י לומדי "ארחות יושר" ע"י הגאון רבי עקיבא רוטנברג ראש בית המדרש למגידי שיעורים של ארחות יושר. בדבריו הודה בשם מאות מגידי השיעורים לראשי הארגון וההנהלה, ובפרט לגאון רבי אשר לייבי המסור לארגון ומגידי השיעורים.

במרכזו של המעמד נשא דברים הגאון רבי יוסף אפרתי אשר הביא את דבריו של מרן הגר"ח קנייבסקי שנאמרו אתמול בערב במעונו כהכנה למעמד. מרן שר התורה הראה לו בספר מגיד מישרים שהמגיד שהתגלה לבית יוסף עוררו על לימוד המוסר. "והבית יוסף הלא היה", הטעים מרן, "מעמיד התורה לישראל". וכן היערות דבש מרבה לעורר אודות לימוד המוסר וכן פסק להלכה רבינו החפץ חיים את החיוב ללימוד המוסר. ובאמת דבר פשוט שלולי לימוד המוסר לא תיתכן הצלחה בלימוד התורה. וסיים מרן כי נזכה בקרוב לביאת המשיח והסיום הבא יתקיים בבית המקדש עם משיח צדקינו.

הגאון רבי דב יפה הביא מדברי הגר''א אודות החיוב ללמוד ספרי יראה כמה פעמים בכל יום, ואם כן היה בזמנו על אחת כמה וכמה בדורינו הלא החובה ברורה זכות היא לכל המתחזקים בלימוד היומי.

הגרב''ד פוברסקי פתח ואמר כי "טעות נושנה השתרשה בליבות האנשים כי תנועת המוסר יסדה רבינו ישראל זיע''א שהלילה הוא יומא דהילולא דיליה אך האמת היא שהתורה והמוסר חד הוא והתורה הקדושה מתחילה בספר בראשית הוא הספר הישר המתאר את מעשי האבות והנהגת הליכותיהם שהוא הבסיס לתורה ולמצוות".

הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי פתח בדברי הערכה לארגון ואמר כי "לא שייך כיום להבין איך היה נראה העולם ללא הארגון הקדוש המכוון ומדריך את לומדי התורה ובכללם בני הישיבות. מצינו אודות משה רבינו שקרא לבנו אליעזר כי אלוקי אבי בעזרי ולבנו השני קרא גרשום כי גר הייתי בארץ נכריה. משה רבינו נקב בשמות אלו שבכל עת שעקרא לבניו יעמוד לפניו המצב של גר אנכי בארץ נכריה ואלוקי אבי בעזרי וזה החיוב שלנו ג''כ לשות אל ליבנו בכל עת להתרחק מן הרע ולהתחזק בטוב שזו תכליתנו".
את משא הנעילה השמיע המשגיח הגה''צ רבי חזקיהו מישקובסקי, מנהל רוחני בישיבת ארחות תורה, שסיפר למשתתפים על חביבותו של ארגון "ארחות יושר" בעיניו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן וכן אמר דברים בשם מרן הגר"ח על לימוד המוסר ועל כך שהתורה יכולה להפוך לסם המוות למי שלא לומד מוסר.

במעמד השתתפו עשרות רופאים בכירים מכל בתי החולים, ומנהלי מחלקות לצד עסקנים, ראשי ערים, חברי כנסת וחברי מועצות לצד מאות מגידי שיעורים של הארגון שמוסרים מידי יום ביומו את השיעורים בישיבות, סמינרים, בתי חולים, תלמודי תורה ואפילו בתי כלא.

את המעמד הנעימה תזמורת "עמי כהן" בניצוחו של בעל המנגן שלמה כהן אשר ריתקו את הקהל בשירי שמחה ורגש לשמחה של תורה. בעל הרגש מרדכי שטיינמץ ריגש את הקהל בשירי רגש לכבודה של תורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר