ארה"ב: התקשרת מחסוי למרכז יהודי? זה לא יעזור לך

לאחר גל של 69 שיחות איום אנונימיות שהתקבלו במספר קהילות יהודיות בארה"ב, הכריז הגוף האמריקאי המקביל למשרד התקשורת על מהלך דרמטי שיאפשר את זיהוי מבצעי שיחות האיום גם אם הם התקשרו מחסוי (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בעקבות גל האנטישמיות ושיחות האיומים האנונימיות שהתקבלו במספר קהילות יהודיות בארה"ב בחודשים האחרונים והצהירו לכאורה על פצצות שהוטמנו במרכזים יהודיים, הכריז הגוף האמריקאי המקביל למשרד התקשורת על מהלך דרמטי שיאפשר את זיהוי מבצעי השיחות גם אם הם התקשרו מחסוי.

"אנו מעניקים למרכזי הקהילה היהודית פטור חירום מסעיף חוקי הנציבות האוסר מסירה של מספר המתקשר לנמען כאשר התבצעה בקשה להסתרת המספר מאת המחייג", כתבה נשיאת משרד קשרי הממשל והצרכן בגוף התקשורת האמריקאי, אליסון קאטלר, בצו מיוחד שהוציאה ביום שישי האחרון.

מספר המתקשר לא יוצג בזמן השיחה ויהיה זמין רק לגורמים הממונים על הביטחון במוסדות הקהילה שהתחייבו על הסכם סודיות ואימון. הגישה של אנשי הביטחון למערכת המידע תהיה מוגבלת לזיהוי מבצעי שיחות האיום בלבד והחיפושים שלהם יתועדו כדי לוודא שהם לא עושים בה שימוש בלתי חוקי הפוגע בזכויות הפרט.

אין זו הפעם הראשונה שניתן פטור כזה מטעם נציבות התקשורת האמריקאית. באפריל 2016, לאחר שקיבל מספר שיחות איום על פצצות ומחבלים הנמצאים בתחומי בתי הספר, קיבל משרד החינוך של מחוז מידלטאון בניו-יורק פטור דומה לצורכי סיוע בחקירת שיחות האיום.

בעקבות האיומים הנוכחיים, כשהוא מתבסס על המקרה הזה כתב מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, צ'ארלס שומר מכתב בקשה לאג'יט פאי, מי שמונה ע"י דולנד טראמפ לאחרונה לנשיא ה-FCC, הקורא למתן פטור זהה, עקב הבהלה והפגיעה שזרעו שיחות האיום האנונימיות הללו בקרב יהודי ארה"ב.

הצו יצא מאת המלך והפטור אכן ניתן, ויצוין כי בניגוד לפעם הקודמת בה הוענק הפטור באופן זמני בלבד, וגם זאת רק לאחר פניה מפורשת מטעם הגורמים המאויימים, במקרה הזה ניתן הפטור באופן יזום מטעם נציבות התקשורת בתגובה למכתבו של הסנטור, בתוספת אפשרות להארכת הזמן לבלתי מוגבל. "אנו ממתינים להערות בנפרד על האם להאריך את הפטור הזה על בסיס קבוע יותר", כך צוין בפטור באופן מפורש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר