גל האנטישמיות בארה"ב

שיחות ההתרעה לפצצות נגד יהודים: "להשמיד את היהודים"

תמלילים חלקיים של כמה משיחות התרעות השווא לפצצות במרכזים יהודיים בארה"ב, נחשפים היום. קולם של חלק מהמאיימים נשמע רובוטי, ואחר כשל אישה מבוגרת (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

במהלך השבועות האחרונים קיבלו כ-100 בתי ספר ומרכזים יהודיים ב-33 מדינות ארצות הברית, ועוד 2 בקנדה, שיחות טלפון בהן הושמעו התרעות על פצצות שכביכול הוטמנו במרכזים אלו, מה שיצר פינוי המוני של ילדים והוריהם. "טרור פסיכולוגי לכל דבר וענין", תיארו זאת רבים מהיהודים שפגשו בכך.

היום (חמישי) מפרסמת רשת CNN האמריקנית עדויות והקלטות שונות של שיחות הטלפון הללו, ורבים מהם כללו משפטי שנאה ואנטישמיות. "זה היה קול של גבר, רובוטי מאוד", מתאר נציג הקהילה היהודית בקליפורניה שענה לאחת השיחות הללו.

גם בריאן גרין, שמנהל את אתר האינטרנט של המרכז היהודי בלוס אנג'לס מספק עדות דומה: "קולו של האיש היה מכני ומעוות. הוא אמר לי שיש לנו שעה לפנות את המבנה, ולא הסכים להגיד לנו את מיקומה המדויק של הפצצה".

השיחות לבית הספר היהודי בעיר רוקווייל שבמרילנד היו בוטות בהרבה. האלמוני פתח ואמר כי "צריך להשמיד את כל היהודים", אמר הקול בצד השני. בשיחה שאוכנה על ידי המשטרה נשמע קולו של המאיים כמו של אישה מבוגרת.

לבית ספר יהודי במדינת משיגן נאמר: "יש פצצה באחד מתיקי הילדים, היא עלולה בכל רגע להתפוצץ". " "יש פצצה בלובי המבנה", מסר אלמוני בשיחה למרכז הקהילה היהודית בבופאלו, ניו יורק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר