איום לעבר בית הדין הצבאי

אנשי 'הפלג הירושלמי' מאיימים: נשבש את מרתון ירושלים

בעיצומו של חג פורים עצרה המשטרה תלמיד ישיבה ספרדי בגין עריקות מצה"ל. היום, יגזור בית הדין הצבאי את עונשו וב'פלג' מאיימים בהפגנות ענק שישבשו גם את מרתון ירושלים ביום שישי (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנה. ארכיון (צילום: Yaniv Nadav/Flash90)

פרסום ראשון ב"כיכר השבת": מעצרו של תלמיד ישיבה נוסף שנחשב עריק בשל סירובו להתייצב בלשכת הגיוס, עלול לגרום שוב לשיבושי תנועה קשים בכל רחבי הארץ ולפגוע - לפחות לפי איומי אנשי 'הפלג הירושלמי' - בקיומו של מרתון ירושלים, הנחשב לאירוע ספורטיבי בינלאומי, שאמור להתקיים בסוף השבוע בירושלים - זאת במידה ובית הדין הצבאי יגזור היום (שלישי) מאסר בכלא צבאי על הבחור.

ביום ראשון בלילה עצרה המשטרה הצבאית תלמיד ישיבה ספרדי בביתו באופקים, לאחר שהוכרז כעריק מזה למעלה משנה. הבחור נשמע להוראותיו של הגר"ש אוירבך אשר מתנגד לכל שיתוף פעולה עם לשכות הגיוס.

כזכור, לפני מספר שבועות נעצר תלמיד ישיבה מסיבות דומות והדבר גרם להפגנות בכל רחבי הארץ ולשיבושי תנועה קשים ויש שיאמרו אף לחילול השם, כאשר המשטרה נקטה ביד קשה נגד המפגינים ועצרה עשרות מהם.

דוברי "הוועדה להצלת עולם התורה", הגוף שמוביל את צעדי המחאה מטעם הפלג הירושלמי נגד גיוס תלמידי הישיבות, אומרים כי הם מתייחסים בחומרה מיוחדת למעצר האחרון, משום שבניגוד למקרים שבהם התרחשו מעצרים באקראי, הפעם נעשה המעצר בצורה יזומה על ידי שוטרים צבאיים שניצלו את שהותו של הבחור בביתו לחופשת פורים. מבחינתם זו עליית מדרגה שמחייבת תגובה הולמת.

מתנגדי הגיוס המשתייכים לפלג הירושלמי הציבו ברשימת היעדים שלהם את שיבושו של מרתון ירושלים שאמור להתקיים ביום שישי הקרוב.

המרתון שיביא לסגירת כבישים בירושלים החל מיום חמישי בלילה אמור לפקוק את העיר וההפגנות רק יחריפו את שיבושי התנועה. בנוסף, התפרצותם של אלפי מפגינים למסלולי הריצה עלולה לשבש את כל התחרות השנתית.

במרתון צפויים להשתתף אלפי משתתפים מכ-60 מדינות מרחבי העולם ומרחבי הארץ, והוא נחשב אירוע משמעותי שאמור לעודד את התיירות לירושלים ובד בבד לקדם את המעמד המדיני של העיר בזירה הבינלאומית.

מארגני ההפגנות אומרים כי באם יוחלט לצאת להפגנות ביום שישי הקרוב, הדבר יאתגר את משטרת ישראל בצורה חסרת תקדים. "כדי למנוע הפרעה לאורך מסלולי מירוץ של עשרות קילומטרים תיאלץ המשטרה לגייס כוחות חסרי תקדים, כאשר במקביל יצטרכו כוחות אלה להתמודד גם עם שיבושי תנועה והפגנות בכל רחבי המדינה".

לדבריהם: "באם יתעקשו רשויות הגיוס למצות את הליך המשפטי, הם יגרמו במו ידיהם לאנדרלמוסיה חסרת תקדים". הם מאיימים ומזהירים כי "בית הדין הצבאי יגזור היום לא רק את משך מאסרו של תלמיד הישיבה, אלא גם את דינו של מרתון ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר