נחשף ההרכב

צה"ל נערך: חמישה שופטים ידונו בערעור אזריה

בצבא מתכוננים לדיון בערעור של החייל היורה מחברון אלאור אזריה אותו מייצג עורך הדין יורם שפטל. בערעור ידונו חמישה שופטים, שנים מהם קצינים קרביים בכירים (חדשות, בארץ)

משפחתו של המחבל שנהרג על ידי אזריה (צילום: Wisam Hashlamoun, פלאש 90 )

הרכב של חמישה שופטים בבית הדין הצבאי לערעורים ידון בערעורו של החייל אלאור אזריה. ההרכב יכלול את נשיא בית הדין אלוף דורון פיילס, נשיא בית הדין הארצי לעבודה יגאל פליטמן, שופט בית המשפט המחוזי בירושלים צבי סגל, אלוף (במיל.) אייל אייזנברג ותת אלוף אבי פלד.

כזכור, פרקליטו של אזריה, עורך הדין יורם שפטל, החליט לערער על גזר הדין שניתן למרשו, שנת מאסר וחצי. בית הדין הצבאי קיבל את בקשת ההגנה לדחות את ביצוע גזר הדין, ואלאור נותר במעצר פתוח בבסיס צבאי עד להכרעה בעניינו.

תיעוד הירי של אלאור אזריה (צילום: בצלם)

הרשעתו של אלאור אזריה היתה כידוע בגין הריגת מחבל מנוטרל שביצע פיגוע דקירה בחברון. אזריה כיהן כחובש קרבי והוזעק יחד עם יחידתו לטפל באירוע דקירה בחברוןשבוצע על ידי שני מחבלים.

אלו נוטרלו על ידי הכוח הצבאי שהותקף וחייל אחד ממנו נפצע בפיגוע, ולאחר האירוע, 11 דקות לאחר הדקירה, נטל אזריה את נשקו האישי וירה לעבר ראשו של המחבל והרג אותו.

ההגנה במשפט ביקשה לטעון בין היתר כי המחבל לא מת מהירי של אזריה, על סמך חוות דעת של הפתולוג פרופ' יהודה היס, אך כל טענות ההגנה נדחו על ידי השופטים שהרשיעו את אזריה פה אחד.

את ההחלטה על הגשת הערעור קיבל עורך הדין שפטל בניגוד לדעתם של שאר פרקליטי אזריה, שטענו כי יש לקבל את גזר הדין. בשל החלטתו של שפטל, הם התפטרו מהייצוג בתיק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר