הסערה הבאה? מצעד ענק מתוכנן בירושלים

עוד לא נרגעה ירושלים מסערת המאבק על השבת ונדמה כי הסערה הבאה כבר בפתח. הקהילות הפלורליסטיות בירושלים מתכננות לקיים את מצעד הראווה המרכזי בירושלים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנה בירושלים נגד המצעד. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד לא נרגעה ירושלים מסערת המאבק על השבת ונדמה כי הסערה הבאה כבר ניצבת בפתח. מארגני מצעד התועבה מתכננים לקיים את מצעד הראווה המרכזי בירושלים בקיץ הקרוב.

על פי הדיווח ב'חדשות 2', הקהילות הפלורליסטיות בירושלים מבקשים לשים השנה דגש על המחאה כנגד הרבנים שאומרים בגלוי את חוקי התורה ועל מנת להתריס הם מבקשים לקיים את מפגן הראווה ההמוני מבחינתם, בעיר הקודש.

במשך כל השנים המצעד בתל אביב היה המפגן העיקרי ואילו בירושלים התקיים אירוע בעל אופי מקומי יותר, אשר זכה להתעלמות של הציבור החרדי, אולם השנה מבקשים המארגנים לקיים שני אירועי ענק, יום אחרי יום, האחד בירושלים והשני בתל אביב, במטרה להפגין מחאה כנגד ההנהגה הרוחנית.

לפי הדיווח ב'חדשות 2', היוזמה לא תואמה עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, והמשא ומתן לגביה מתנהל בדרג של מנהיגי הסיעות הפלורליסטיות בעיר.

יצויין כי לפני למעלה מעשור עורר המצעד סערה ברחוב החרדי אולם בשלב מאוחר יותר העדיפו מנהיגי הציבור החרדי להעלים עין ואכן המצעד תפס פחות מקום ציבורי והד תקשורתי.

לפני שנתיים התרחש אירוע דרמטי כאשר אברך מעורער בנפשו רצח את הצעירה שירה בנקי מה שעורר גל הסתה חמור כנגד הציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר