"מפחדים להעסיק אותי"

הבעיה הכי קשה של ההודי הזה היא השם שלו

בכל 40 הראיונות אליהם ניגש מהנדס ימי צעיר מהודו, הוא ניתקל בסירוב למרות כישוריו והרזומה המשובח שלו ותמיד מאותה הסיבה."אני קורבן חף מפשע של פשעים שמישהו אחר ביצע", אומר סאדם חוסיין ההודי. אין צורך לפרט נכון?

(צילום: מתוך פייסבוק)

הגבר הצעיר שנכנס לחדר והתיישב מול המראיינים עשה רושם ראשון חיובי למדי. עם רזומה מרשים של סיום בהצטיינות את לימודי ההנדסה הימית באוניברסיטת "נורול איסלאם", כשהוא מדורג במקום השני במחזורו, היו להודי הצעיר, תושב העיר ג'משדפור, סיכויים מצוינים לקבל את התפקיד הנחשק. אולם אז, משהו השתבש, בדיוק כמו ב-40 הפעמים שקדמו לראיון הנוכחי. כשהציג את עצמו המהנדס הימי ששמו הולך לפניו, הוא אמר: "נעים מאד, סאדם חוסיין", ואין צורך לפרט. שמו אכן הלך לפניו, ואחריו הוא הלך מיד, בידיים ריקות.

למקרה שתהיתם, זה אכן שמו, שניתן לו בלידתו על ידי סביו על שמו של הרודן העירקי. כעת, 25 שנה אחרי, הוא נלחם לשנות אותו אחרי רצף הכשלונות אותו נחל 'בעזרת השם'. בתחילה לא הבין סאדם חוסיין ההודי מדוע בזמן שחבריו ללימודים מוצאים משרות הוא נדחה פעם אחר פעם, אז הוא החליט לשאול. התשובה שהגיעה ממחלקות משאבי האנוש בחברות המשלוחים אליהן פנה הפתיעה והרגיזה אותו בו זמנית.

"כמה מהם אמרו לי שהשם שלי היה הבעיה", הוא סיפר בראיון לעיתון "הינדוסטן טיימס". הסבירו לו שחברות המשלוחים חוששות מבעיות עם רשויות מכס והגירה במדינות בעולם שעלולות לצוץ כשיתברר כי איש צוות מתוכן קרוי על שמו של הרודן העירקי הידוע לשמצה . "אנשים מפחדים להעסיק אותי", אמר סאדם חוסיין ההודי.

אבל בניגוד לרודן שעל שמו הוא נקרא, הוא בחר לא לרדת למחתרת והחליט לנסות לשנות את שמו. אולם גם פה חכתה לו התמודדות לא פשוטה. הוא הצליח לשנות את לסג'יד חוסיין באופן חוקי על כל מסמכי הזיהוי שלו כולל הדרכון, תעודת מצביע ורישיון הנהיגה שלו. אולם בישורת האחרונה אליה הגיע הוא נתקל שוב, במבוי סתום. בשל בעיות בירוקרטיות, האוניברסיטה שבה למד סירבה לשנות את שמו, וכאשר מעסיקיו בקשו ממנו המלצות הם נרתעו לגלות את שמו האמיתי.

כצעד אחרון פנה ההודי ביש המזל אל בית המשפט העליון של מדינת ג'הרקאנד. אולם שם החליטו, בצעד של נקיטת זהירות, לדחות את הדיון בעניינו ל-5 במאי, בשל ריבוי המקרים של של שינוי שם מצד נוכלים שעושים בכך שימוש לרעה ומנצלים את מערכות השלטון.

המקרה הזה מצטרף כסעיף בלתי נראה לעין לרשימה האינסופית של מקרים בהם זכויות אדם דוכאו בגלל התנהלותו האכזרית של הרודן הידוע לשמצה שנענש בתליה למוות ב-2006. "אני קורבן חף מפשע של פשעים שמישהו אחר ביצע", אמר סאדם חוסיין ההודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר