"לא ראו כלום"

פרקליטת ההאקר המאיים: 'יש לו גידול במח'

עורכת הדין של ההאקר הצעיר החשוד באיומים על מאות מוסדות יהודיים ברחבי העולם טענה בדיון כי מרשה סובל מגידול במוחו והיא אף הציגה דימוי של הגידול (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מוטי קמחי, ynet)

"לא ידעתי מה הוא עושה בחדר", כך אמר אביו של הצעיר מאשקלון, החשוד שהיה אחראי בחודשים האחרונים לרוב איומי השווא לבצע פיגועים במוסדות יהודיים בארה"ב ובעולם.

שמו של הצעיר עדיין אסור בפרסום, והיום (חמישי) הוא הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון. בדיון הציגה פרקליטתו של הצעיר, עו"ד שירה ניר, תמונת הדמיה שבה נראה לדבריה כי לאותו חשוד בן 18 יש גידול בראש.

הצעיר נעצר עם אביו ביום חמישי שעבר תוך שיתוף פעולה עם ה-FBI. המשטרה מייחסת לשניהם פרסום ידיעות הגורמות בהלה, חדירה למחשב כדי לעבור עבירה, העברת מידע כוזב במחשב, איומים, התחזות לאדם אחר במטרה להונות, סחיטה באיומים, מטרד לציבור, נשיאת נשק שלא כדין ועוד. מעצרו של הבן הוארך היום בשבוע נוסף עד יום חמישי הבא (6.4). האב שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים.

בחקירתו אמר האב כי "לא יכולנו לדעת מה הוא עושה. הוא לא יכול לשמוע הרבה רעש, ובגלל זה הוא בחדר כל הזמן. יש לו אישור ממשרד החינוך להיות לבד וללמוד בבית. לא חשבתי שהוא מסוגל לעשות דברים כאלה. אני בשוק מכל החשדות". הוא סיפר כי לבנו שני מחשבים: "אחד שממנו הוא מתקשר ולומד, ומחשב נוסף שבעזרתו הוא השתמש להורדת תמונות".

האב אמר כי בנו "סובל מאוד מנדודי שינה, וזה היה טבעי שהוא יושב מול המחשב כל הלילה. לא דמיינו שיש איזה בעיה. גם כשהיינו נכנסים לחדר, מעולם המסך של המחשב לא הראה שיש משהו חשוד". האבא, שמיוצג על ידי עורכת הדין מעיין חיימוביץ', המשיך להכחיש כי סייע לבנו בדרך כלשהי לביצוע המזימות.

עורכת הדין מעיין חיימוביץ אמרה לאחר שחרורו של האב, "צר לי שמרשי נאלץ לבלות ימים רבים כל כך כשהוא בבית מעצר. אני מברכת על ההסכמה לשחררו בשלב זה, שלא בתנאי מעצר בית, מה שמראה כבר כעת לאן עתיד לצעוד התיק הזה. המשפחה ואני כולנו תפילה כי כבוד בית המשפט יעתר לבקשה וישחרר גם את בנו".

על פי החשד לפני כמה חודשים העביר הצעיר התרעת שווא על הטמנת פצצות בבית ספר בניו זילנד, מה שהוביל לפתיחת החקירה. בהמשך התרחשו מקרים דומים באוסטרליה, במדינות באירופה וכן בארה"ב, במוקדים של הקהילות היהודיות (JCC). ברוב המקרים העקבות הובילו לישראל.

בחקירה עלה חשד שהצעיר ביצע מעשה דומה גם בארץ. לפני כחודשיים התקבלה שיחה במוקד 100 שלפיה הוטמנו מטענים במוסדות חינוכיים ברחבי הארץ. לאחר סריקות בכל האתרים התברר כי מדובר בהודעות שווא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר