שסע עמוק

60% מהיהודים חושבים: החרדים מנצלים את המדינה

60 אחוזים מהיהודים חושבים שהחרדים מנצלים את המדינה. 22.5% מהיהודים חושבים שהשמאלנים - מסוכנים. בנוסף, 52% מהישראלים חושבים שהערבים - מסוכנים (חדשות, ארץ)

חרדים. אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

רק שבעה אחוזים מהישראלים מגדירים את עצמם - חרדים, בעוד 16 אחוזים הגדירו את עצמם דתיים ו-45 אחוזים הגדירו את עצמם כחילונים, כך עולה מסקר שנערך עבור תנועת 'פנימה'.

הסקר, שנערך בקרב מדגם של 1,189 ישראלים, מעלה כי 44% מהישראלים מגדירים את עצמם - אשכנזים לעומת 24% המגדירים את עצמם - מזרחים. עוד עולה מהסקר כי 34% מגדירים את עצמם - ימנים לעומת 12% שהגדירו את עצמם שמאלנים. רק 5% הגדירו עצמם כמתנחלים.

'פנימה', היא "תנועה ציבורית" בה חברים הרמטכ"לים בדימוס גבי אשכנזי ובני גנץ, שר החינוך לשעבר שי פירון ואחרים.

46% מהיהודים הגדירו את עצמם קודם כל כיהודים, 41% הגדירו את עצמם קודם כל כישראלים. לעומת זאת, באוכלוסייה הערבית, 60% הגדירו את עצמם קודם כל כערבים ורק 8% הגדירו את עצמם כישראלים.

הסקר, מעיד על שסע עמוק בין המגזרים השונים בישראל. כך למשל עולה כי 60 אחוזים מהיהודים חושבים שהחרדים מנצלים את המדינה. 19% בלבד מהישראלים סבורים שהחילונים תורמים למדינה - לעומת 30% שסבורים כי המתנחלים תורמים למדינה. 49% מהישראלים הגדירו את תושבי תל-אביב כמתנשאים.

22.5% מהיהודים חושבים שהשמאלנים - מסוכנים. בנוסף, 52% מהישראלים חושבים שהערבים - מסוכנים. 53% סבורים שהערבים מפחידים ו-51% סבורים שהערבים לא אמינים.

לעומת זאת, 62% מהערבים סבורים כי המגזר הערבי - אמין. מהערבים סבורים שהמתנחלים מסוכנים ו-35% מהערבים סבורים שיוצאי אתיופיה הם פרימיטיביים.

לפי הסקר, בשנה האחרונה גילויי הגזענות ברשת האינטרנט הופנו כלפי ערבים, אחר-כך כלפי נשים, לאחר מכן כלפי חרדים ואחר כך כלפי שמאלנים.

ב'פנימה' אמרו כי "המחקר מדגיש עד כמה השנאה היא תוצאה של חוסר היכרות בין החלקים השונים בחברה הישראלית ועד כמה הישראלים מוּנעים מסטיגמות ומדמוניזציה של האחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר