ההסכמים הקואליציוניים של ניסנקורן שווים - 110 מיליון שקלים

יו"ר ההסתדרות הנוכחי חתם על הסכמים קואליציוניים עם המפלגות שהבטיחו לתמוך בו לראשות ההסתדרות. ההסכמים כוללים 12 תפקידים חדשים שיתווספו להסתדרות (חדשות)

אבי ניסנקורן, ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

המרוץ בבחירות לתפקיד ראשות ההסתדרות שייערכו ב-23 במאי מתחמם. יו"ר ההסתדרות המכהן אבי ניסנקורן חתם בשבועות האחרונים על הסכמים מול הסיעות שהתחייבו לתמוך בו, העלות הכוללת של ההסכמים עומדת על כ-110 מיליון שקלים.

על פי פרסום ב-ynet, ניסנקורן התחייב להעניק לחברי הסיעות 33 תקנים חדשים כש-12 מתוכם הם תפקידים בשכר.

מההסכם שנחתם עם סיעת 'עוצמה' בראשותו של ח"כ עמיר פרץ עולה כי 'עוצמה' תקבל שני תקנים לתפקיד חדש של סגני יו"ר מרחב, שעלותם מסתכמת ב-720 אלף שקל. כמו כן תקבל תקנים של חברת הנהלה בנעמ"ת, יו"ר אגף בנעמ"ת, שני נציגים בהנהגת ההסתדרות, נציג סיעה בדירקטוריונים ויו"ר אגף נוסף שטרם נקבע. עלות ההסכמים עם מפלגתו של פרץ עומדת על כ-2.8 מיליון שקלים לחמש השנים הקרובות.

בנוסף חתם ניסנקורן על הסכם עם סיעתו של משה כחלון בהסתדרות עלות הסכם זה מסתכם ב-1.8 מיליון שקלים.

ההסכם היקר ביותר נחתם עם סיעת 'עוז' של השר חיים כץ ועלותו נאמד ב-4.3 מיליון שקלים.

ההסכם עם סיעת 'העבודה' נאמד ב-3.2 מיליון שקלים, הסכם בעלות דומה נחתם עם 'הליכוד', כל ההסכמים כוללים הצבה של מועמדים בתפקידי ניהול בכירים.

ניסנקורן חתם גם הסכמים עם סיעות מרצ וחד"ש בעלות נמוכה יותר.

יריבתו של ניסנקורן שלי יחימוביץ חתמה עם ש"ס על הסכם ממנו עולה כי יותר מרבע מכל המייצגים של הסיעה במוסדות ההסתדרות יגיעו מש"ס. איתן כבל שתמוך אף הוא ביחימוביץ' יזכה בשלושים אחוזים מסך כלל הנציגים.

ניסנקורן הגיב לטענות על העלות הגבוהה לכאורה של ההסכמים הקואליציוניים ואמר כי: "מרבית התקנים נשארו כשהיו והתווספו כ-12 סגני יו"ר מרחב בערים הגדולות על מנת להקים סניפים לחיזוק הקשר עם הקהילה".

שלי יחימוביץ' (צילום: הדס פרוש פלאש 90)

יחימוביץ' טוענת מצידה כי "ההסכמים שחתם ניסנקורן הם הסכמים מושחתים שמעולם לא נחתמו כמותם בהסתדרות. ניסנקורן ומנכ"ל סיעתו בני עיני חילקו ג'ובים, חברות בדירקטוריונים, ועשרות תפקידים ואגפים שהומצאו אך ורק לצרכים קואליציוניים. מדובר בסכומי עתק ששילמו העובדים, כולל החלשים שבהם, ושהוזרמו בציניות לטובת דילים עם עסקני הסתדרות שאין להם שום קשר לעובדים ולייצוג עובדים, אין מדובר בחלוקה המקובלת שבין הסיעות במוסדות הנבחרים ובסיעות הפוליטיות – אלא חלוקת שלל הקורעת את ההסתדרות עצמה ואת גופיה המקצועיים. פשוט חרפה". לשון תגובתה של יחימוביץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר