היכונו: מתקפת הסייבר השנתית על ישראל

מחר - יום שישי - צפויה מתקפת הסייבר השנתית נגד ישראל ואתרים ישראלים של ארגון 'אנונימוס' • כיצד תתכוננו לפעילות הסייבר הצפויה והאם באמת יש סיבה לדאגה? (אינטרנט)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מחר (שישי) כבכל שנה ב-7 באפריל מאיימים האקרים מאנונימוס להפיל אתרי ממשלה, אתרים צבאיים ואתרי אינטרנט נוספים בישראל כצעד פרו פלסטיני.

בשנים קודמות נוטרו מספר התקפות בודדות שניתן להתייחס אליהן כמשמעותיות - החל מפריצה לאתרים רשמיים, עבור בגניבת מאגרי מידע מאתרים שונים, ועד התקפות מניעת שירות (DDoS) שהאטו את תעבורת התקשורת של אתרים מסוימים ואפילו במספר מקרים ההתקפות גרמו להורדה מהאוויר של ספקיות שירות אינטרנט וארגונים פיננסים לזמן קצר. עם זאת, עד היום לא נרשמה הצלחה גדולה לתוקפים.

מעבר לכך, רוב ההתקפות שנוטרו היו מזויפות, לדוגמה - התוקפים מפרסמים בדרך כלל רשימות של כרטיסי אשראי גנובים, שבדיקות העלו כי ברובן היו רשימות ישנות ולא רלוונטיות, אם בכלל, של כרטיסים ישראלים. מעבר לכך, תועדו מתקפות השחתת אתרים (defacement) שבה מחליפים את העמוד הראשי של כל מיני אתרים של עסקים קטנים בהכרזה אנטי ישראלית, ובנוסף, תועדו גם ניסיונות למתקפות DDoS.

על פי המומחים רוב רשימות המטרות שכבר פורסמו ממוחזרות משנים קודמות וכלי ההתקפה שהוכנו על ידי הקבוצות השונות לשימוש התוקפים אינם מרשימים וההערכה היא שלא יהיו נזקים גדולים מיוחד.

גם השנה, כבכל שנה, מקים ה-CERT גוף שמתמודד מול אירועים מסוג זה חדר מצב פיזי וחדר מצב אינטרנטי. בשנים קודמות חדר המצב הפיזי התארח במשרדי EY. השנה מארחת אותו חברת Cymmetria. חדר המצב האינטרנטי שיעדכן על התקפות בזמן אמת יפורסם בשישי בבוקר בקבוצת הפייסבוק של ה-CERT. מאות מתנדבים יסייעו במהלך היום עם דווח של אירועים וניתוחם.

בנוסף אליהם מחזיקה המדינה היום גופים רבים שעוסקים בלחימת סייבר וגם הם יפעלו כנגד הפורצים.

כיצד תוכלו להתכונן? לדברי המומחים הדבר הנכון לעשות הוא להתייחס ל-7 באפריל כאל תזכורת אבטחת מידע, ולעשות מספר דברים פשוטים שישפרו משמעותית את ההגנה שלכם. יש אין סוף מדריכים באינטרנט שיסייעו לבצע כל אחת מהפעולות הבאות:

  1. הפעילו את תכונת הזיהוי הכפול באתרים שמאפשרים זאת, כגון Google ו-Facebook. כך, אם מישהו ינסה להיכנס לחשבון שלכם, הוא יתקשה לעשות זאת בלי גישה גם לטלפון שלכם - גם אם יש לו את הסיסמה.
  2. החליפו סיסמאות חשובות, ודאגו לכך שאתם לא משתמשים באותה הסיסמה עבור יותר מאתר אחד.
  3. עדכנו את מערכת ההפעלה (patching) כדי שיהיה קשה יותר לתקוף את המחשב שלכם.
  4. עדכנו את תכנת האנטי וירוס שלכם, אם זה לא נעשה אוטומטית.

גם אם קרה משהו, הדבר הכי חשוב הוא לשמור על קור רוח. לדוגמה, נניח שגיליתם כי כרטיס האשראי שלכם נגנב. מומלץ כמובן ליצור קשר עם חברת האשראי והבנק שלכם, אבל אין לכם מה לדאוג - ידאגו לכם לכרטיס חדש ללא חיובים מיותרים ומרב הסיכויים שזה כבר מטופל עוד לפני שהתקשרתם ומבלי שתינזקו באמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר