הספד מצמרר

אב החייל שנרצח: "בברית שלך הרגשתי שתיעקד"

"אני זוכר את הברית שלך, הרגשתי עמוק בלב שתיעקד" ספד הרב אוהד טהרלב לבנו סמל אלחי טהרלב מהיישוב טלמון שנרצח הבוקר בפיגוע דריסה בצומת עפרה. תיעוד (חדשות)

(צילום תמונה ראשית: אוהד צויגנברג - ynet. וידאו: ynet)

"אלחי שלנו, אני זוכר את הברית שלך - לא הסכמת להיעקד. ניחנת בכל הכוח והוא היה חייב לתפוס אותך חזק. כבר אז הרגשתי עמוק בלב שתיעקד", כך ספד היום (חמישי) הרב אוהד טהרלב לבנו סמל אלחי טהרלב מהיישוב טלמון שנרצח הבוקר בפיגוע דריסה בצומת עפרה. במסע ההלוויה השתתפו אלפי בני אדם שהגיעו לחלוק לאלחי כבוד אחרון, בהם גם השר נפתלי בנט וחברי הכנסת עומר בר לב ומוטי יוגב.

האב מספיד (צילום: אוהד צויגנברג - ynet)
השר נפתלי בנט בהלוויה (צילום: אוהד צויגנברג - ynet)
(צילום: אוהד צויגנברג - ynet)
(צילום: אוהד צויגנברג - ynet)

"השפרצת אור וחיים" ספד האב. "היה לך חיוך שהמיס את הלבבות. החן הקסום שלך לא השאיר אף אחד ללא חיוך. אנחנו מסרבים להאמין, נפרדים ולא נפרדים. היית מלאך ונלקחת כמלאך". בהמשך ההספד אמר האב: "היית בן יקר, צמא לאלוקים ולכל מה שיש בו חיים. לניגונים לשירים. לצייר על כל דבר בחומר וברוח. הייתה לך נשמה של אמן".

אביטל, אמו של אלחי ספדה בכאב: "אהוב שלנו, לפני 21 שנה פחות חודש קיבלנו פיקדון - קסם של ילד עם נשמה אמיתית, ועכשיו אנחנו נדרשים להחזיר את הפיקדון הזה. קשה לעכל את הבשורה, בלתי נתפס שאתה לא איתנו. במבט מאיר ובנוכחות שלך גרמת לעולם להיות מקום יותר מואר, שמח וטוב. אני מודה לקדוש ברוך הוא על הזכות והעונג להיות אמא שלך".

אלחי הי"ד

"היית ילד של ניגון וריקוד" אמרה האם, "מלא עולמות של דמיון. ילד של כתיבה, יצירה ולימוד. מותך הוא אבידה ענקית - למשפחה, לחברים, ליישוב, לצבא, לעם ישראל ולעולם. הנשמה הטהורה שלך נגעה עמוק בכל מי שהכיר אותך. אני רוצה להודות לך על כל המתנות שהענקת לנו בהיותך, ומתפללת שנצליח להמשיך ולשמר את הרוח הייחודית שלך, גם כשהגוף כבר לא איתנו. ילד שלי, השארת לנו אתגר גדול".

זירת הפיגוע (צילום: פלאש 90)

אחיו ואחיותיו של אלחי נשאו יחד הספד: "איזה מוזר זה. כאילו עוד רגע תבוא לפה, תתבונן, ותצטרף אלינו האחים לבמה - במקום שהוא כל כך שלך, שאתה כל כך שייך אליו, כל כך שייך אלינו. מה אפשר להגיד בפרידה מאח? נספר לך שהנוכחות שלך תמיד הורגשה, וכשאתה בבית - אתה תמיד משמח. היית מביא משהו נעים - איזון, עוצמות רגועות, וביחד עם החיוך שלך היו עיניים מאירות".

האב מספר על אלחי (צילום: בלומברג תקשורת)

"היית גבר, אבל גם ידעת לעשות צחוקים, לקחת דברים בקלילות אך גם להבין את המורכבות. היית פרטנר לבירה ופיצוחים בשבת. 'חייצו', ידעת לחיוך את החיים באמת. איך נפרדים ממישהו שלא רוצים להיפרד ממנו? תמיד הסתכלת על מי שסביבך, על הטוב בכל אחד. העיניים שלך הבינו הכול, גם בלי מילים. המנגינה שלך תמשיך לנגן איתנו שנים".

אלחי, נרצח על ידי המחבל מאלכ חאמד, בן 21 מהכפר סילוואד, כאשר עמד מאחורי תחנת האוטובוס. חאמד דהר אל התחנה ופגע באלחי וחבר נוסף שנפצע באורח קל. לאחר הפיגוע, הועלה טהרלב מדרגת רב-טוראי לסמל.

מאלכ חאמד, המחבל שביצע את הפיגוע (מתוך פייסבוק)

הנשיא ראובן ריבלין התייחס מוקדם יותר לפיגוע ואמר: "איבדנו היום בן יקר, אלחי טהרלב ז״ל, במערכה המתמשכת של מדינת ישראל להבטחת בטחונה ובטחון אזרחיה. אני רוצה לשלוח את תנחומיי העמוקים למשפחת טהרלב ולכל בית טלמון ולאחל החלמה מהירה לפצוע. צה"ל, השב"כ, המשטרה וכל זרועות הביטחון פועלים ללא הרף כדי להבטיח את ביטחוננו, במאבק המורכב הזה שבו העורף והחזית חד הם. לא ניתן לטרור להחליש אותנו. החברה הישראלית חזקה ועלינו לעמוד איתנים, יחד, על משמר מדינתנו וארצנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר