"הפוליטיקאים לא סייעו בשחרור"

במוצאי החג: 'הפלג' ילווה את העריקים בתהלוכה אל הכלא

במוצאי החג, בשעה 22:00, יערוך 'הפלג' תהלוכה ברחובות ירושלים בה ילוו את שני העריקים בדרכם חזרה אל כלא 4. העריקים קיבלו לחג הגשה עם הקדשה אישית מרבי יצחק קלמנוביץ • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אחת מהפגנות 'הפלג' (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שעות ספורות לאחר צאת החג, יערוך 'הפלג הירושלמי' תהלוכה בה ילוו את העריקים ישראל מאיר טולידנו וצבי דוב פרדימן בחזרה אל הכלא הצבאי לאחר שאלו שוחררו לחג הראשון, כך מדווח הבוקר (שני) 'הפלס'.

התהלוכה צפויה להתחיל בשעה 22:00 בירושלים, בפינת הרחובות מלכי ישראל - שרי ישראל, ומשם ילוו אותם מספר רחובות בריקודים, התהלוכה צפויה להתקיים גם בשערי כלא 4 לשם ישובו העריקים מיד לאחר סיום התהלוכה.

"הפלס" מציין כי התהלוכה הינה "מעמד אדיר להבעת תמיכה רבתי באסירי עולם התורה", וכי "היהדות הנאמנה תכריז ברמה כי אסירי עולם התורה הם שלוחי הציבור כולו".

בוועדה להצלת עולם התורה מציינים כי האסירים שוחררו לאחר שבקשת השופט הצבאי אושרה על ידי מפקד הכלא הצבאי וכי "אין שחר בשמועות שנפוצו כביכול פעילותו של פוליטיקאי זה או אחר סייעה לשיחרור". לדבריהם: "איננו זקוקים לו ולשכמותו".

ההגדה וההקדשה של הרב קלמנוביץ
ההקדשה של הרב קלמנוביץ

עוד הם מציינים כי "עברייני גיוס מכל הדרגות שוחררו לחג הפסח לביתם וללא כל סיוע פוליטי, איננו מוצאים את ההיגיון מאחורי ההתעקשות לרקוד על דמם של אסירי עולם התורה שנכלאו דווקא בשל אזלת ידם של אותם פוליטיקאים תאבי קרדיט, מוטב היה אילו היו פועלים בזמנים ובמקומות בהם נדרשו הללו לפעול, וכך לא היו נזקקים אף להתיימר כאילו עמדו הם מאחורי השחרור".

בתוך כך, הגאון רבי יצחק קלמנוביץ שלח הגדה של פסח מיוחדת לאסירים, ובתוכה הקדשה אישית לכל אחד מהם בכתב ידו.

"לאסיר ציון, עבור עמדו בעוז שלא ליכנס תחת שליטת הכופרים הרשעים, האברך החשוב והבחור החשוב רבי צבי דוב פרידמן - ישראל מאיר טולידנו נרו יאיר ויזרח, חזק ואמץ, תזכה לחוג את חג המצות בכשרות ובדיצה. ישראל יצחק קלמנוביץ", לשון ההקדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר