לא נעים

ריח הסירחון באזור המרכז עלול להישאר בזמן הקרוב

הדיווחים הרבים של תושבים באזור השרון והמרכז על ריחות לא נעימים המורגשים בישוביהם הובילו הבוקר לאיתור המפגע והאיש העומד מאחוריו. החשש: הריחות לא הולכים להתפוגג (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זבל דישון שלא כוסה כהלכה בשרון. מקור הריח (צילום: המשרד להגנת הסביבה)

במשרד להגנת הסביבה מעריכים היום (רביעי): הריחות הלא נעימים המורגשים באזור המרכז עלולים להיות מורגשים גם במשך התקופה הקרובה, אף שמאז זה החל אתמול דעך מעט הסירחון.

מנהל מחוז מרכז במשטרה הירוקה של המשרד, יניב גרין, טוען, כי "בשלושת השבועות הקרובים נחווה את הריחות האלה הלוך ושוב". לדברי גרין בראיון ל-ynet, "מדובר בזבל גולמי מלול עופות שהגיע מעין החורש לזבל את הקרקעות שמכינים לשתילה. הצוותים קיבלו אתמול מאות תלונות מתושבים בשרון ויצאו לפטרל בשטחים הקרובים לרעננה, רשפון, בצרה ובני ציון. היום בבוקר התכנסו שוב להמשך החיפושים של מקור הריח, והגענו לבני ציון. נתקלנו בעצם בזבל הגולמי שכרגע מכסים אותו".

"כרגע מדובר בעיקר בריח, ונכון לעכשיו לא נשקפת סכנה בריאותית לתושבים", הוא הדגיש. "לקחנו דגימה מהזבל הגולמי עצמו, נעביר אותו לבדיקת פתוגנים (מחוללי מחלה) במעבדה ונראה מה יביאו התוצאות. אם החומר יכוסה בתוך 48 שעות מרגע ששמים אותו בשטח, אז לא אמורים לסבול. יהיו ריחות פה ושם, זה לא יהיה נקי לגמרי. אנחנו ממשיכים בחיפושים אחרי מוקדים חדשים".

כזכור, במשרד להגנת הסביבה התקבלו אמש דיווחים רבים של תושבים בשרון ובגוש דן על ריח רע שפוגע בסביבתם, הבוקר התברר הבוקר כי הוא הגיע הגיע משטח חקלאי באזור המועצה האזורית חוף השרון בו פוזר זבל דישון שלא כוסה כהלכה.

"בעל השטח שפיזר את הדשן אותר, המשרד יבדוק את הנסיבות וינקוט הליכי אכיפה לפי הממצאים", נמסר בהודעת המשרד להגנת הסביבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר