משבר או התקפלות?

השר כחלון מצהיר: לא יחוקק "חוק השבת" - עוקף בג"ץ

ראשי המפלגות החרדיות דורשים את חקיקת "חוק השבת" - שימנע חילולי שבת גם בתל אביב - תוך איום בפרישה מהממשלה, אך הדבר לא מונע מהשר כחלון להצהיר כי הוא מתנגד לחוק (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר האוצר משה כחלון (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

ראשי המפלגות החרדיות הכריזו כי אם לא יחוקק חוק שימנע את חילולי השבת גם בתל אביב - הם יפילו את הממשלה, כעת נראה כי הם על מסלול התנגשות עם שר האוצר ויו"ר 'כולנו' משה כחלון שמצהיר כי למרות שהוא תומך בסטטוס קוו הוא לא ייתן יד לחקיקה עוקפת בג"ץ.

בראיון ל'כלכליסט' מצהיר כחלון: "לא תהיה פסקת התגברות (חוק עוקף בג"ץ. י"כ), לא בחוק השבת ולא בשום חוק אחר. בעניין השבת אני בעד שמירה על הסטטוס קוו".

לדבריו: "אני מגנה כל פגיעה בבית המשפט, ואני עומד כחומה בצורה נגד תופעות כאלה. כבר הוכחתי שלא היתה פגיעה בבית המשפט העליון, ואני אומר שלא אתן יד לחוק עוקף בג"ץ".

יצוין כי נשיא מועצת חכמי התורה הגאון חכם שלום כהן הכריז כי אם לא ימצא פתרון - ש"ס תפרוש מהממשלה. גם יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הכריז - בהוראת מרן הגראי"ל שטיינמן - שלא ישב בממשלה שלא תאפשר את חקיקת חוק השבת.

במצב הנוכחי, כשכחלון ואביגדור ליברמן מתנגדים לחוק השבת שיכלול גם את תל אביב, הרי שבידי הנציגים החרדים שדורשים את החוק נותרת האפשרות להתקפל ולשנות את דרישתם או לפרוש מהממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר