ראיון מיוחד

הרב הראשי של אנגליה: "אני דואג מההתבוללות"

רבה הראשי של אנגליה, הגאון רבי אפרים מירוויס, פורס בראיון ל"כיכר השבת" את דעתו ביחס לנושאים העומדים על סדר יומה של יהדות אירופה מול התמורות הפוליטיות ובכלל. צפו (יהדות)

ישי כהן, אמסטרדם | כיכר השבת |
הרב מירוויס בראיון (צילום: כיכר השבת)

יהודי אנגליה סובלים מאנטישמיות כמו בשאר יבשת אירופה. מהרפורמים הם דווקא פחות סובלים ביחס ליהדות ארה"ב, אך בהתבוללות לעומת זאת הם נלחמים בשיניים - כך עולה מדברי רבה הראשי של אנגליה.

בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" מתייחס הגאון רבי אפרים מירוויס, הרב הראשי ונשיא עמית של 'ועידת רבני אירופה', לשלל האתגרים העומדים בפני הקהילה היהודית.

בפתח הראיון מתייחס הרב מירוויס לחיי הקהילה היהודית באנגליה: "ברוך השם הקהילה גדלה, החינוך טוב, כל השירותים לקהילה היהודית במצב תקין. יחד עם זאת יש בעיות של אנטישמיות - כמו שיש בכל העולם".

אתם מתמודדים עם אנטישמיות ביום יום?

"מספר המקרים עולה, אבל יחד עם זאת, יהודי רגיל יכול להסתובב עם כיפה על הראש ללא בעיות. ב"ה החיים טובים".

רבה של אנגליה בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

לדבריו: "יש לנו קהילות חזקות, יש עליה ניכרת לארץ הקודש, וזה טוב. יש גם התבוללות, וכמובן אנחנו דואגים על כך".

אתם סובלים מהתבוללות?

"כן, צריכים סיעתא דשמיא. העיקר זה החינוך, ואם אין חינוך בבית אז צריכים להשלים בבית כנסת. אני מסתובב הרבה ומשוחח עם הסטודנטים היהודים".

אנגליה עוזבת את האיחוד האירופי, יש לזה השלכה על היהודים?

"אנחנו עוד לא יודעים. בקשר להצבעה (ה'ברקזיט'), זה לא היה נושא גדול אצלנו בקהילה, חלק אמרו כן וחלק אמרו לא. אנחנו מקווים שיהיה בסדר".

במקביל, אנגליה הולכת לבחירות, ולדברי הרב: "אני לא מתערב בפוליטיקה, בגלל הבחירות. יש לנו חששות אנטישמיות בתוך כמה מפלגות. הקב"ה יעזור", הוא מסיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר