לוחמים השתלטו עליו

המחבל שפצע את הדיין - תקף באגרופים בבית המשפט

היאבקות חריגה נצפתה היום בביהמ"ש, במהלך דיון במשפט המחבל הרוצח מחיפה. שינאווי הכה באגרופים את הנוכחים, עד שלוחמי 'נחשון' הצליחו להשתלט עליו בכוח רב (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחבל בבית המשפט (צילום: עידו ארז, ynet)

במהלך משפטו היום (ראשון) של המחבל מוחמד שינאווי, שירה בחיפה, פצע את הדיין הרב יחיאל אילוז ורצח את האזרח גיא כפרי, הוא תקף באגרופו לוחם מיחידת נחשון של שירות בתי הסוהר.

האירוע שהתרחש בבית המשפט המחוזי בחיפה, הסתיים תוך זמן קצר בהשתלטות אנשי היחידה על המחבל. עד ראייה סיפר לחדשות 2 Online, כי לאחר ששינאווי הכה את הלוחם, אנשי היחידה נטרלו אותו תוך שהוא עדיין מנסה להמשיך ולתקוף אותם. גם לאחר שהמחבל שינאווי הוצא מהאולם על ידי אנשי 'נחשון', הוא צעק לעוברים ושבים לסייע לו בהיאבקות האלימה.

במהלך הדיון שעסק בתשובתו של המחבל לכתב האישום, הוא סירב להודות במיוחס לו. פרקליטו מטעם הסנגוריה הציבורית עו"ד עלאא סלימאן, טען כי אנשי שב"ס המשיכו לתקוף את מרשו גם לאחר שנוטרל.

המחבל מוחמד שינאווי מובא לבית המשפט (צילום: עידו ארז)

לדבריו, "אכן מרשי תקף את אנשי שב"ס, ואף נתן אגרוף לאחד מהם, אבל אחרי שנטרלו אותו בנוכחות השופטים, המשיכו להכות אותו גם כשהוצא החוצה. היה צריך להפסיק את המחזה הזה כבר ברגע שהשתלטו עליו".

כזכור, סמוך לשעה 9:30 בבוקר הפיגוע לפני כארבעה חודשים, הגיע שינאווי עם התיק לרחוב העצמאות בחיפה על מנת לבצע את הפיגוע. קורבנו הראשון היה הדיין הרב יחיאל אילוז, שחזותו החרדית הקלה עליו להבין שמדובר ביהודי.

וכך מתואר הירי כלפי הדיין: "ממרחק של מטרים ספורים, כאשר הנשק בתוך התיק, ירה בו הנאשם מספר כדורים ופצע אותו. הרב אילוז התמוטט על הקרקע והנאשם ברח מהמקום. לאחר מכן הוא עלה למונית וירד בשכונת חליסה".

לאחר מכן הוא ירה בזירה אחרת ורצח את גיא כפרי, נמלט לירושלים, משם לתל אביב ושוב חזרה לחיפה שם הסתתר, כשבכל אותם יומיים וחצי התנהל אחריו מצוד ביטחוני נרחב, בסופו הוא הסגיר עצמו לידי כוחות הביטחון.

בכתב האישום פורטה שנאתו העזה ליהודים, בין השאר כתגובה להקנטות קבועות על כך שהוא כן "אוהב יהודים" ו"ציוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר