מחכים לבג"ץ?

דיון ראשי המפלגות החרדיות ונתניהו על מתווה הכותל - בוטל

למרות הצהרות ראשי המפלגות החרדיות כי ידונו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על מתווה הכותל, בפועל, הדיון היום בוטל, ויש מי שמאשים את הנציגים החרדים במריחת זמן (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: Emil Salman/POOL)

ראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני הצהירו בסוף השבוע כי הבוקר (ראשון) ידונו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על חוק הכותל ומתווה הכותל - כאשר הדרישה המרכזית שלהם היא החלטת ממשלה שתבטל את המתווה הקודם.

אך הבוקר ראשי המפלגות החרדיות לא הגיעו לפגישה של פורום ראש המפלגות, שם תכננו לדבר על נושא הכותל. וכך נדחתה הפגישה בעוד מספר ימים, לפחות עד לאחר סיום ביקור נשיא ארה"ב דולנד טראמפ בישראל.

לדברי בכירים במפלגות החרדיות, הישיבה עם רוה"מ הוקדמה ולא כולם הספיקו להגיע, "וגם ככה הראש של נתניהו עסוק בטראמפ, זה לא הזמן", וכאמור הפגישה לא התקיימה והיא תתקיים ככל הנראה בסוף השבוע, אם בכלל.

חוק הכותל, מתווה הכותל, רפורמים ובג"צ. "כיכר השבת" עושה סדר

מנגד יש מי שמותח ביקורת על ראשי המפלגות החרדיות וטוען: "מדובר במריחת זמן נוספת, הם מחכים שבג"צ יכריע ואז לבכות שהשופטים התערבו, בזמן שהם גוררים רגליים למעלה משנה".

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת": במהלך פגישת ראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני עם הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, עדכנו הפוליטיקאים את הרבנים כי חוק הכותל ככל הנראה לא יחוקק אלא ישמש כאיום בלבד על הממשלה ובג"צ.

לדברי השרים החרדים בשיחה, חוק הכותל אותו יזמה ש"ס, לא יעבור כחקיקה מיידית למרות ששבו והעלו את הצעת החוק לסדר היום. לדבריהם, החוק ישמש כאיום על הממשלה אם זו תתנגד להעביר את ההחלטה לביטול מתווה הכותל הקודם. כמו כן, כרמז לבית המשפט העליון - כי אם יתערב בצורה דרמטית הרי שהחרדים ילכו לחקיקה עוקפת בג"צ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר