מתקפה

רופאים לנתניהו: בטל את תוכנית הרב ליצמן לאלתר

רגע לפני שוועדת סל הבריאות מתכנסת לדיוני סיכום, נערך אתמול כינוס מחאה במהלכו קראו המשתתפים לראש-הממשלה נתניהו לבטל את תוכנית ליצמן שתממן טיפולי שיניים חינם לילדים, על חשבון תרופות מצילות חיים. חברי הוועדה המתנגדים למהלך פועלים אף הם (בריאות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
ליצמן בכנסת (פלאש 90)

המאבק נגד יוזמתו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לממן טיפולי שינים חינם לילדים על חשבון תרופות מצילות חיים, מגיע לשיאים חדשים. רגע לפני שוועדת סל הבריאות מתכנסת לדיוני סיכום, נערך אתמול כינוס מחאה בנושא במהלכו קראו המשתתפים לראש-הממשלה נתניהו לבטל את החלטת ליצמן לאלתר, ולהשיב את 65 מליון השקלים לתקציב סל הבריאות.

מי שמוביל את ההתנגדות למהלך הם חמישה מחברי ועדת סל הבריאות, המונה שבעה עשר חברים. בשלב הזה, איש מהם לא מתכוון להתפטר מתפקידו, אך הם מתכוונים לגבש רשימת תרופות נוספת גם על חשבון התקציב שהועבר לתוכנית ליצמן, המונה עוד 65 מליון שקלים.

השבוע, ימים ספורים אחרי שהצליח להשיג את תמיכת שרי הממשלה בתוכנית, הגיע ליצמן לכנסת, כדי להדוף את גל הביקורת שעוררה תוכניתו החדשה למימון רפואת שיניים לילדים. בדיון שערכה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת הוא אמר: "ניהלתי מאבק קשה מול משרד האוצר שלא לקחת תקציב מהכל והצלחתי. סקר שקיבלתי קובע ש-68% מהאנשים שמרוויחים 4,000 שקלים לא מקבלים טיפול שיניים".

יומיים אחרי שאישרו שרי הממשלה את תוכניתו, התמודד ליצמן עם ביקורת נוקבת מצד חברי הכנסת מכל סיעות הבית. כך למשל חבר-הכנסת אריה אלדד שהזהיר: "המשמעות המיידית של החלטה כזו היא שאנחנו מתערבים בשיקול דעתה של ועדת הסל ומעקרים מתוך מה שניתן להם 65 מיליון שקלים ואנשים שחולים במחלות הכי קשות עכשיו לא יוכלו לקבל מענה למחלות הקשות שלהם. גם היום, ועדת הסל יכולה להחליט שהיא מקצה חלק מהסל לטכנולוגיה רפואית כזו או אחרת.

"הבעיה שיש התערבות פוליטית חיצונית לוועדת הסל. אומרים לוועדה 'לא אתם שולטים בתקציב, אנחנו שולטים בנתח הזה של הסל'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר