הטור השבועי

להכניס את השב"כ למאה שערים // דב הלברטל

הגיע הזמן לומר ברורות: המשטרה צריכה להיות אלימה כלפי כל תושב מאה שערים שמפר את החוק. זה סוג של שעת חירום, שאז לא מתנהגים בכפפות משי (דעות)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
דב הלברטל (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

האלימות במאה שערים צריכה להיעקר מן השורש. כל סוגי האלימות. צריך להתייחס אל ביעור האלימות שם, כמו אל מבצע חטיפת יוסל'ה, שהתחיל במאה שערים. אז פעל המוסד בכל העולם, עד שמצאו אותו. בדרך הזו, צריך למגר היום את האלימות במאה שערים.

זה לא רק תקיפת החיילים. מאה שערים הופכת בית היוצר לאלימות לסוגיה, בגלל אזלת ידה של המדינה. כמו אנשי תג מחיר של הציונות הדתית. כמו שבאב בשכונות ערביות. זה שריפת פחי אשפה. זה חסימות כבישים. טינוף הרחובות בפליירים כל ערב שבת. זה פשקווילים שיש בהם הסתה להרג. זה מכות. קללות. סחיטה באיומים. וזה בסוגים שונים של מגזרים.

התקיפה במאה שערים (צילום: באדיבות המצלם)

כשהתחיל מבצע החרדקי"ם שם, היה מיד צריך להכניס את השב"כ. למצוא את מובילי הסתה וההתפרעות. כך גם לעצור מיד את כל שורפי הפחים. להעניש אותם בעונשי מאסר חריפים, גם אם הם קטינים. לנהוג בחומרה בכל תוקפי החיילים. לאסור מיד כל מי שחוסם כביש.

לכן מקומם לשמוע על הבכיות והנהי של עסקנים חרדים על כך שהמשטרה פעלה בערב שבת. או על איזה צלם שתקפו אותו. את כל העסקנים האלה לא מעניינת עצם האלימות המתפתחת בסביבתם, וגורמת צער ועוגמת נפש לאלפי תושבים חרדים תמימים. זה לא איכפת להם. העיקר, לצלם את אלימות המשטרה. העיקר הפרסום שלהם.

הגיע הזמן לומר ברורות: המשטרה צריכה להיות אלימה כלפי כל תושב מאה שערים שמפר את החוק. זה סוג של שעת חירום, שאז לא מתנהגים בכפפות משי. מי שלא נמצא בסביבה, לא נפגע. אבות צריכים לקחת אחריות על הילדים שלהם, שלא ירדפו לתקוף חיילים, או לשרוף פחים. ואם לא, הם צפויים לפגיעה. כי אין כל דרך אחרת למגר את האלימות. וגם הצלם החרדי הוא חלק מהאלימות, ובעצם מעודד אותה. למה הוא לא מצלם את שורפי הפחים וחוסמי הכבישים?

גם העסקנים החרדים מעודדים את האלימות. במקום שיעודדו את המשטרה להיכנס חזק ולמגר את האלימות שם מן השורש, יש להם כל מיני תלונות על ערב שבת. וכי שורפי הפחים לא משאירים את הפחים בוערים בערב שבת? וכי העשן העולה מהם לא גורם נזק לכל השכונה במשך השבת? האם תוקפי חיילים לא פועלים בערב שבת? ומה עם הטינופת השבועית של כל הרחובות באזור בפליירים, זה לא נעשה בערב שבת, בסמוך לשבת, כדי שלא יספיקו לפנות אותם?

אז גם המשטרה צריכה לפעול בערב שבת. וגם במוצאי שבת. וגם לעצור את כל המצלמים למיניהם. כי זאת שעת חירום. אחרת האלימים למיניהם יטילו את מוראם על כל תושבי השכונה והסביבה.

אדרבה, לא מספיק להכניס את המשטרה. צריך להכניס את השב"כ, שיפעל בשכונה לאורך זמן, ויבצע מאסרים מידי יום, של כותבי הפשקווילים, של זורקי הפליירים, של שורפי הפחים ושל כל הבריונים למיניהם. זה תהליך לא קצר. לא צריך להסתפק רק במעצר תוקפי החיילים. היקף האלימות הוא הרבה יותר רחב. לא ייקח זמן רב, עד שהשכונה תאבד שליטה.

צריך לגנות את העסקנים החרדים ואת מצלמי התמונות. פעולה נחרצת של השב"כ והמשטרה היא בראש וראשונה אינטרס של כל תושביה החרדים של מאה שערים והסביבה. ויפה שעה אחת קודם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר