ניגוני חסידי בעלזא

מקהלת מלכות & ילדי הפלא - "נפלאים"

ערב החתונה הגדולה בחצר בעלזא, אלבום ראשוני מסוגו בעולם הניגון החסידי, המכיל בתוכו את נבחרת נגינת החצר המציינת השנה 50 שנות חסידות. מיטב להיטי בעלזא (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

ערב החתונה הגדולה בחצר בעלזא, מפציע אלבום ראשוני מסוגו בעולם הניגון החסידי, המכיל בתוכו את נבחרת נגינת החצר המציינת השנה 50 שנות חסידות.

הקונספט הייחודי שנושא האלבום הוא החיבור המוזיקאלי המרתק בין מקהלת 'מלכות' הארצישראלית בניצוחו של פנחס ביכלר לבין ילדי הפלא הגדולים של ארה"ב, היוצר את הגוון השונה והמיוחד של האלבום.

באלבום ארבע מחרוזות מרהיבות המכילות את אבות הניגונים החדשים והישנים המושרים בכל בתי ישראל וחצרות הקודש - מחרוזת שמחה, מחרוזות דבקות והתעוררות, מחרוזת שבת, וגם הלהיט 'על מה להתפלל' שראה אור כסינגל בחורף האחרון.

הלחנים, איך לא, לחניהם של גדולי המלחינים החתומים על עשרות הלהיטים הגדולים של כל השנים – הרב ירמיה דמן, הרב יוסף צבי ברייער, הרב שלמה קאליש, הרב פנחס פרידמן, הרב אליהו אייזנבך וגם של הדור הצעיר הבלעזאי כמו ר' שלמה יעקב פריד, ר' משה קאליש, ר' שמעון קליין ועוד.

על הקונספט והעיבוד הקולי מופקד ר' פנחס ביכלר, מנצח מקהלת מלכות. על העיבודים המוזיקאליים סוקי ברי וארי פרקש. סולנים באלבום ילדי הפלא של ארה"ב מבית מוישי קרויס המוכרים בשמם 'אידיש נחת', ומקהלת הילדים של אנשי עקשטיין ממונטריאול.

להפקת הפרומו וה'טעימות' של האלבום ירדה 'מלכות' אל קריית בעלזא בירושלים, כאן, סמוך ונראה לבית המדרש הגדול השמיעה את צלילים נבחרים מתוכו, אלו חוברים לתיעודים מתוך אולפני ההקלטות המשתלבים בקליפ התקציר המיוחד שלפניכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר