"3 פלסטינים נהרגו"

ה-BBC והפיגוע: אחרי הדיווח העוין - ההתנצלות

ברשת החדשות הממלכתית הבריטית סיקרו שוב, באופן מקומם במיוחד, את הפיגוע הקשה בירושלים בערב שבת. הפעם, לאחר שגולשי הרשתות החברתיות מחו קשות, הגיעה ההתנצלות (מדיה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הדס מלכא הי"ד, שנרצחה בפיגוע (צילומסך: מתוך פייסבוק)

BBC, רשת הטלוויזיה הבריטית שדיווחה שלשום באופן מעוות על הפיגוע הרצחני בירושלים, במהלכו נדקרה למוות לוחמת מג"ב הדס מלכא, מפרסמת התנצלות.

כזכור, הכותרת של הידיעה על הפיגוע היתה "שלושה פלסטינים נהרגו לאחר דקירה קטלנית בירושלים", ובתוך הכתבה דווח כי "שוטרים ישראלים ירו למוות בשלושה פלסטינים לאחר מתקפת סכינים קטלנית מחוץ לעיר העתיקה בירושלים, שבה מתה שוטרת ישראלית".

הירי בזירת הפיגוע (צילום: מתוך ynet)

הבוקר מפרסמת הרשת הודעת התנצלות בה נאמר, "מקבלים את הטענה כי הכותרת המקורית של הידיעה לא שיקפה באופן מדויק את אופן האירוע ועל כן שינינו אותה בהתאם. לא הייתה כוונה להטעות את קהל הקוראים, ואנחנו מצטערים בפני כל מי שנפגע", והכותרת אכן שונתה ל"שוטרת ישראלית נדקרה למוות בירושלים".

ההתנצלות באה לאחר שהכותרת הראשונית, המקוממת, לא הכעיסה הפעם רק את הישראלים. רבים ברשתות החברתיות מחו נמרצות על הדיווח העוין במופגן, ואף בנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ: "צריך מושג חדש כדי לתאר את השטות הזאת. זה מעין היפוך של האשמת הקורבן. אולי התכוונתם ששוטרת ישראלית נדקרה למוות כן? זה הכי קרוב למידע מוטעה שאפשר".

שלושת המחבלים שרצחו את הדס מלכא (צילומסך: מתוך פייסבוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר