נעצר בדירתו

הוריו של הנער העצור בוכים: "מה הם מעוללים לו?"

צו איסור פרסום הוטל על הרקע לפשיטת הבלשים בשבוע שעבר על דירה בירושלים ומעצר שני נערים הגרים בה. הוריו של אחד מהם לחוצים: "עד לאן הדימיון יכול ללכת במצבים כאלה" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
"אין לנו מושג". ההורים מדברים (צילום: בראל אפרים, ynet)

הוריו של נער יהודי מירושלים שנעצר בשבוע שעבר בחשד לביצוע עבירה ממניע לאומני טוענים היום (ראשון): "אין לנו שום מושג במה הבן שלנו חשוד. זה סיפור קפקאי שנכפה עלינו. אף אחד לא הציג לנו כלום. אנחנו לא יודעים כלום".

בנם נעצר עם אדם נוסף לאחר פשיטה של בלשי מחוז ש"י על דירה בירושלים, בה הם התגוררו לאחר שהורחקו משטחי יהודה ושומרון. על החקירה הוטל צו איסור פרסום.

לדברי אמו בראיון ל-ynet, "הבן שלנו נלקח לשבוע שלם. אנחנו לא יודעים על ידי מי, באיזה מקום הוא נמצא, מי מטפל בו, מה עובר עליו ומה מעוללים לו? עד לאן הדימיון יכול ללכת במצבים כאלה".

אביו הוסיף בבכי: "יש מערכת אכיפת חוק ואני מכבד אותה אם יש משהו נגד הבן שלי שיגידו מה יש ואנחנו נתמודד מולו. זה שמנעו ממנו שבוע שלם מפגש עם עורך דין זה לא יכול להיות. אפילו לעבריינים גדולים נותנים זכות לדבר עם עורכי דין".

הורי הנער החשוד (צילום: יוגב אטיאס, ynet)

לדבריו, "כל היום אני בחוסר וודאות. אני רוצה לחנך אותו שיהיה אזרח שומר חוק אבל איך אפשר להיות אזרח שומר חוק כשהמדינה או הזרועות שלה לא נותנות לאדם זכויות בסיסיות שמגיעות לו כאדם? גם אם אדם עשה משהו, יש לו זכויות אדם החברה צריכה לשקם אותו והלב שלי לא שקט. אנחנו נמצאים בערפל, זה לא הגיוני. כשלא מספרים לנו מה קורה איתו שבוע שלם זה עוול ופשע".

כזכור, במהלך החודש האחרון הוציא שב"כ למעלה מ-30 צווי הרחקה והגבלה על נערי גבעות, בהתאמה להתרבות "פשעי השנאה" - מתחילת החודש אירעו שישה מקרים שכאלו.

עורך דינו של הנער, איתמר בן גביר: "אני חושב שההתנהלות של שב"כ היא התנהלות מחפירה. באישון לילה לוקחים בחורים צעירים וזה הפך להיות ריטואל קבוע שמונעים מהם מפגש עם עורך דין וזכויות לגיטימיות. אחרוני הפושעים, אפילו רוצחים וסוחרי סמים, מקבלים את הזכות לדבר ולהתייעץ עם עורך דין, ורק במקרים כאלה יש התנהלות בעייתית ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר