המתקפה על 'חוק הגיוס'

ויז'ניץ מונסי: שני מלמדים שהפגינו נגד מאיר פרוש - פוטרו

שני מלמדים במוסדות ויז'ניץ מונסי בארצות-הברית פוטרו מעבודתם לאחר שהפגינו במהלך ביקורו של סגן שר החינוך מאיר פרוש • "זה פשע חמור ההתנהגות הזאת", מסבירים בחסידות (חסידים, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מויז'ני. מונסי ומאיר פרוש (צילום: דוב לענטשעווסקי - 'א בליק', יונתן זינדל - פלאש 90)

הסערה סביב המתקפה על חוג הגיוס נמשכת. כפי שדווח ב"כיכר השבת", בשבוע שעבר הגיע ח"כ מאיר פרוש לביקור בארה"ב כאשר את השבת עשה במונסי שם התארח והתפלל בצילו של האדמו"ר מויז'ניץ מונסי ואף כובד בעלייה בקריאת התורה.

עוד בנושא:

כפי שחשף "כיכר השבת", במהלך השבת, בשעות הצהריים, הפגינו כמה עשרות מפגינים מחוגי הקנאים והסיקריקים נגד סגן השר שנפגש עם גדולי ראשי הישיבות והאדמו"רים שביקשו לשמוע ממנו על המצב בארץ הקודש.

במהלך הפגישות הבהיר להם סגן השר חד משמעית כי כל השמועות בענין גזירת הגיוס והשמצת ועד הישיבות נעשה במטרה לפגוע בגדולי ישראל ולהתריס כמגד הנהגת הדור בישראל.

הבוקר, חושף "כיכר השבת" כי שני מלמדים תושבי מונסי - סיקריקים קיצוניים שהפגינו נגד החסידות בביקורו של מאיר פרוש ומשמשים כמורים ללימודי חול במוסדות ויז'ניץ מונסי שבארה"ב, קיבלו מכתב פיטורים.

גורמים בחסידות אומרים ל"כיכר השבת" כי לא היתה ברירה וכי הפגיעה בשליחיהם של גדולי הדור בעיצומה של שבת קודש מדובר בחציית קו אדום.

"אפילו חסידי האדמו"ר מהרי"י מסאטמר המתגוררים בשכונה שהשתתפו בעצרת המחאה הבינו שלא עושים כזה דבר, ובודאי לא כאשר המפגינים עצמם הם מלמדים במוסדות של החסידות, זה פשע חמור ההתנהגות הזאת ולא הייתה ברירה אלא לפטר אותם מהמוסדות", הם מסבירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר