איש החינוך החילוני וה"טרמפים"

היחידה המשטרתית סירבה לטפל בתקיפת בחורי הישיבות

איש חינוך חילוני הציע טרמפים לבחורי ישיבות - ותקף אותם. פנייה שנעשתה בנושא לימ"ר ירושלים, נדחתה על הסף. גורם המעורב במקרה: "זו חשבונאות קטנונית מהעבר, וחבל" • חשיפה (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התוקף שנעצר (צילום: אתר חב"ד - שטורעם.נט)

הוא דמות ציבורית מוערכת בעירו, שהקים וניהל בתי ספר בחינוך הממלכתי בארץ ובעולם. בחודשים האחרונים הוא נהג להציע טרמפ לבחורי ישיבות צעירים - ולתקוף אותם: לפני כשבועיים נעצר א.ג., חילוני בן 69, לאחר מספר תלונות שהגישו בחורי ישיבות על כך שתקף אותם לטענתם.

המקרים החמורים החלו בכך שהוא עצר להם עם רכבו בטרמפיאדות וצמתים ברחבי הארץ, ובמהלך נסיעתם עמו הוא תקף אותם וביצע בהם מעשים חמורים תוך שהוא מנצל את ההלם אליו הם נכנסו.

מדובר לפחות בשישה בחורים, רובם קטינים, מישיבות נחשבות בירושלים, בני ברק ואלעד. חלקם סירבו להתלונן, אחרים כלל לא העלו בדעתם כך לעשות, ומי שיזם את התלונות במשטרת לוד שפתחה בחקירה ועצרה את התוקף, הם אנשי ארגון 'טוהר המחנה'.

חלק נוסף ומרכזי בפרשה זו, כפי שנודע ל"כיכר השבת", היא העובדה כי קודם למהלך זה נעשתה פניה רשמית לימ"ר (יחידה מרכזית) ירושלים מטעם גורמים המקורבים לארגון בהקשר למותקפים המתגוררים ולומדים בתחום אחריותה, בבירה, אך מהימ"ר הגיעה התגובה המפתיעה "אנחנו לא באים לקבל או לאסוף חומר ממשרדי טוהר המחנה".

הרקע לכך, מן הסתם, היא העובדה כי לאחר הפשיטה הרעשנית ומעצר חשודים חרדים רבים, כביכול, במעשים חמורים, לפני מספר חודשים, נוצר חוסר אמון בין היחידה שעמדה מאחורי "מבצע" מתוקשר זה - שהתברר בהמשך כמביך למדי עם שחרורם של רבים שכלל לא היו קשורים לעניינים אלו - לבין אנשי "טוהר המחנה" שברשותם נתפסו הפנקסים עם השמות הרבים שנחשדו תחילה כפליליים.

"חבל שבגלל חשבונאות קטנונית מן העבר, שבימ"ר מסרבים להניח מאחוריהם, איבדו ביחידה ענין בטיפול בפרשה כה חמורה", אומר ל"כיכר השבת" אדם המכיר את הפרשה מקרוב.

כאמור, "מציע הטרמפים" החשוד בסדרת התקיפות נעצר לפני כשבועיים, לתדהמת מכריו הרבים בעירו שם היה בעבר חבר המועצה וראש מינהל החינוך, ואף התמודד לראשותה. החשוד נושא עמו רזומה מפואר כמי שנמנה עם הכוח המוטס שכבש את מוצבי החרמון בסוף מלחמת יום כיפור, וכמי שהקים וניהל מוסדות חינוך מרשימים בארץ ובמקסיקו.

ב"טוהר המחנה" אישרו ל"כיכר השבת" את הפרטים המופיעים בכתבה, אך סירבו להגיב מעבר לכך.

מהמשטרה נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "משטרת ישראל אינה מתייחסת לחקירות מתנהלות. ככלל, כל אדם או ארגון המעוניינים להתלונן, יכולים להגיע בכל עת לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה, והיא תטופל במקצועיות ובאחריות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר