התחזית - גרוע יותר

עומס חום כבד עד קיצוני שורר בכל רחבי המדינה

"אנחנו בגל חום קיצי, משהו כמו 3 ימים. מחר זה השיא. גם אין רוח שתצנן אותנו, ותיתן הרגשה יותר נעימה. צריך להחזיק מעמד", אומרים המומחים שצופים הקלה רק בסופ"ש (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בלתי נסבל: באזור המרכז, בו נמדדים כעת כ-32 מעלות, התחושה היא של 40 מעלות בשל הלחות הגבוהה המגיעה ל-70 אחוזים. בירושלים נמדדו 37 מעלות, אך הלחות הנמוכה יחסית (20 אחוזים) גורמת להרגיש כמו 34 מעלות.

בבקעת הירדן הטמפרטורות מטפסות ל-46 מעלות, באילת ובים המלח הן הגיעו ל-44 מעלות, בצפת הן 36 ואפילו בחרמון נמדדו לא פחות מ-30 מעלות.

וזו רק ההתחלה - התחזית המטאורולוגית צופה שגל החום יימשך ואף יתחזק מחר ומחרתיים בעוד 1-2 מעלות. בשלישי יירדו בחזרה המעלות הספורות הללו, והחום הכבד כמובן יימשך. רק ביום רביעי תחול ירידה של 3-4 מעלות והקלה מסוימת בעומס החום - אבל עדיין יהיה חם מהרגיל. ביום חמישי ישובו הטמפרטורות לממוצע לתקופה זו בכל שנה - חם אך ברמה סבירה.

ילדים חרדים וערבים מקפצים יחד במי המזרקה בכדי להקל על החום הכבד בחוץ (צילום ארכיון: יעקב לדרמן)

לדברי חזאי 'מטאו-טק' נחום מליק, "באזורי ההרים ובאזורים הפנימיים של הארץ הלחות נמוכה ויבש - לכן מגדירים את מזג האוויר כשרבי. הטמפרטורות גבוהות ב-8-5 מעלות מעל הממוצע".

ד"ר עמית סביר מהשירות המטאורולוגי אמר בראיון ל-ynet: "אנחנו בגל חום קיצי, הראשון המשמעותי של הקיץ הזה, אבל מדברים על משהו כמו שלושה ימים. מחר זה השיא. גם אין רוח שתצנן אותנו, ותיתן לנו הרגשה יותר נעימה. צריך קצת להחזיק מעמד כי החל מיום רביעי אנחנו לאט לאט חוזרים לממוצע של יולי, שזה חם אבל לא קיצוני כמו עכשיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר