דו"ח קובע

גוברת השנאה נגד מזרחיים ברשתות החברתיות

אולי בשל איבוד סופי של ההגמוניה האשכנזית במפלגת העבודה ואולי עקב סיבות נוספות, הולך ומתגבר שטף משפטי השנאה כלפי בני עדות המזרח, כפי שנראה באינטרנט (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כנס אל המעיין. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לידיעה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עלייה תלולה נרשמה בימים האחרונים בשיח השנאה ברשתות החברתיות, נגד מזרחיים, זאת לאחר פרסום תוצאות ההתמודדות על ראשות מפלגת העבודה בשבוע שעבר והעובדה כי היום (שני) יבחר בכל מקרה אדם מזרחי לראשות התנועה.

מנתונים שאספה קרן ברל כצנלסון, שמנטרת את השנאה ברשת הישראלית נגד מגזרים שונים, עולה כי מתוך כלל שיח השנאה ברשת, זינק ביממה האחרונה השיח האנטי-מזרחי מ-10 אחוז בממוצע ל-16 אחוז.

לדברי ענת רוזיליו, מנהלת הזירה הציבורית בקרן, "עשרות אלפי מתפקדים בחרו בשני יוצאי עדות המזרח לסיבוב השני בבחירות לראשות מפלגת העבודה. עדיין, לצערנו, עבור חלק קטן מהציבור, העניין העדתי ממשיך לעורר קונוטציות מכלילות ופוגעניות".

דו"ח השנאה הוא פרויקט המנטר את גלי השנאה בשפה העברית באינטרנט. הדו״ח, שהנתונים שמתפרסמים בו מנוטרים באמצעות חברת המחקר ויגו, חולש בכל שעה על כחצי מליון סטטוסים, תגובות, טוקבקים, ציוצים וכיוצא בזה. הפרויקט בוחן בזמן אמת את היקפי השיח הגזעני והשנאה ברשת כלפי אוכלוסיות מסוימות, בהן חרדים, ערבים, שמאלנים, נשים, ימנים, אשכנזים, מזרחים ועובדים זרים.

הרקע לנתונים הטריים, הוא מן הסתם המהפך הפוליטי ההיסטורי במסגרתו לא עלה אף מועמד אשכנזי לשלב הסופי בבחירות לראשות מפלגת העבודה הנתפסת כמותג אשכנזי, אולי האחרון המסמל את ההגמוניה הישנה ההולכת ונדחקת לטובת הדמוגרפיה בשטח.

מהמטה למאבק בגזענות נמסר בתגובה לנתונים: "אנו מביעים את דאגתנו מנתונים אלה, תמיד אמרנו כי ביטויי השנאה ברשת, שהן תרגום של דברי הסתה של מנהיגים, לא עוצרים אצל קהילה אחת או קבוצה אחת. החינוך שמכשיר ילדים וצעירים להתבטאויות האלה נגוע בזרעי גזענות ושנאה. וכאן שוב המקום לטעון כנגד חוסר המעש של משרד החינוך והאכיפה הסלקטיבית של גורמי אכיפת החוק בכל עבירות ההסתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר