על הנטרול

החייל שניטרל את המחבל צפוי לקבל צל"ש

בעקבות תפקודו של סמ"ר ע', לוחם עוקץ שניטרל את המחבל ועצר את הפיגוע בחלמיש בליל שבת האחרון, צפויים מפקדיו מהיחידה להמליץ עליו לוועדת הצל"שים המטכ"לית (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
סמ"ר ע' (צילום: דובר צה"ל)

החייל שירה במחבל בחלמיש וניטרל אותו צפוי לקבל המלצה לוועדת הצל"שים המטכ"לית בשל תפקודו.

סמ"ר ע', (22), שהיה בחופשת שבת בביתו בזמן הפיגוע, מתגורר בשכנות לבית משפחת סלומון בחלמיש. כשהוא שמע את הצעקות של בני המשפחה שהותקפו על ידי המחבל הוא הבין מיד במה מדובר, זינק לכיוון הבית וכשזיהה את המחבל ירה מבעד לחלון כדור אחד שניטרל אותו. המחבל נפצע והטבח הופסק.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות' הרעיון להמליץ עליו לוועדת הצ"לשים המטכ"לית נידון בימים האחרונים, בעקבות ממצאי תחקיר האירוע, גם על רקע תפקודו בפיגוע הקשה וגם בשל העובדה כי זהו אירוע שני שבו הוא מצטיין תוך כדי לחימה.

הפיגוע בשבת לא היה הפעם הראשונה בה ע' נתקל באירוע חדירה ליישוב בו הוא מתגורר. לפני כשלוש שנים נכנס מחבל לבית המשפחה של ע'. אז הוא הבריח את המחבל והזעיק את כוחות הביטחון.

"בשישי בערב, בזמן סעודת שבת עם המשפחה, שמענו צעקות מכיוון הבית של השכנים", שיחזר ע' את רגעי הפיגוע, "אני ואבא שלי יצאנו החוצה לראות מה קורה. כשראינו שמדובר באירוע יותר חמור רצתי פנימה להביא את הנשק שלי. עמדתי מחוץ לבית וראיתי את המחבל מהחלון. הבנתי שאני צריך לנהוג בקור רוח ולהיות מקצועי. יריתי בו כדור אחד, שפגע לו בבטן ונטרל אותו. אני משתדל להתמקד בעובדה שבמעט שעשיתי מנעתי משהו שהיה יכול להיות אירוע הרבה יותר חמור בזמן קצר".

סמ"ר ע' שיחזר השבוע את האירוע גם באוזני הרמטכ"ל גדי איזנקוט ואלוף פיקוד המרכז רוני נומה, שהביעו הערכה רבה להתנהלותו בזירה וכאמור הוא צפוי לקבל המלצה לקבלת צל"ש.

כזכור, קיבל הלוחם גם תגובות צוננות ברשת בשל העובדה שלא חיסל את המחבל. הלוחם סיפר כי ירה לעבר המחבל דרך חלון הבית וכשנכנס ראה שאינו מהווה סכנה ולא הרג אותו. אמו של הלוחם אף ציינה בראיונות שהעניקה כי "לדעתה טיפש מי שאומר לבן שלה 'למה לא גמרת אותו?'. טוב שבני פעל כך ולא סיבך עצמו, כמו במקרה של אלאור אזריה". האם אף הוסיפה ואמרה: "אנו בני אדם איננו פועלים להרוג אלא להגן על עמינו".

על האם והלוחם פורסמו פוסטים התוקפים את התנהגות הלוחם, בפוסטים מופיעות תגובות דוגמת: "למה לא הרגת אותו?!", "אתה בושה לצה"ל", ותגובות מרושעות אחרות המבקרות את התנהגותו בזמן נטרול המחבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר