"פעל כאילו הוא במטווח"

נדחה ערעורו של אזריה על הרשעתו בהריגת מחבל מנוטרל

חמשת שופטי בית הדין הצבאי לערעורים מסרו לפני זמן מה את הכרעתם בערעורים שהוגשו על הרשעת אלאור אזריה בהריגת המחבל בחברון, והותירו אותה על כנה - כולל העונש (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אזריה מגיע לבית הדין, היום (צילום: אבי חי, ynet. תמונות: Tomer Neuberg/Flash90)

קצת לאחר השעה 13:00 (ראשון) החל אב בית הדין הצבאי לערעורים, ראש הרכב השופטים, אלוף דורון פיילס, את נימוקי ההכרעה בערעורים שהוגשו על הרשעת אלאור אזריה בהריגה, וכבר ברור כי ערעור ההגנה לא יתקבל במלואו, אם בכלל.

"ערעור ההגנה על ההרשעה נדחה על הסף", חרץ אבי בית הדין אלוף דורון פיילס, היושב בראש ההרכב, שהוסיף: "שימוש שלא לצורך בכלי נשק הוא אסור ואינו מוסרי, הוא מזיק. צה"ל אינו מליציה, הוא צבא מסודר".

בין נימוקי השופטים, בולט המשפט הבא: "נמצא, כי הסיבה לירי נבעה ממעשיו הקודמים של המחבל, ולא מחשש עתידי למעשיו" - שזו היתה טענת ההגנה המרכזית.

כמו כן, הם הגיעו למסקנה כי אמינות עליהם לחלוטין העדויות שאלאור אמר מיד לאחר הירי - בין השאר לחברו הטוב - כי עשה זאת משום ש"מגיע למחבל למות כי הוא ניסה להרוג את חבר שלי". לעומת זאת, על אזריה עצמו הם כתבו: "לאורך חקירותיו במצ"ח הוא התקשה להעמיד גרסה אחת קוהרנטית".

עוד ציינו השופטים בנימוקיהם, כי עדות המג"ד דוד שפירא שאזריה לא אמר לו לגבי החשש ממטען נמצאה מהימנה, בעוד עדות אזריה עצמו הינה "כבושה ולא אמינה".

התביעה זכתה אף היא לביקורת מה, עם הקביעה "בכל הכבוד, איננו רואים עין בעין עם בית הדין קמא במתן האמון בגרסתו של מפקד הפלוגה רס״ן תום נעמן", עד התביעה המרכזי נגד אזריה.

באשר לחוות הדעת המטאורולוגית לפיה לא היה יום חם, ובהתאם טענת ההגנה כי לבישת המעיל ע"י המחבל הגבירה את החשש כי הוא נושא מטען על גופו, ציינו השופטים כי "צפייה בסרטונים מלמדת שאנשים לבשו מעילים, ואין מדובר בלבוש חריג".

כזכור, השופטים בערכאה הנמוכה הרשיעו את 'החייל היורה מחברון' בעבירת הריגה בגין הירי שמסעיר את המדינה זה שנה וחצי, במחבל ששכב מנוטרל בזירת פיגוע בחברון.

פרקליטו של אלאור, עו"ד יורם שפטל, הגיש ערעור לביה"ד הצבאי העליון בבקשה לזכותו, ובעקבותיו עשתה כך גם התביעה הצבאית בהובלת עו"ד נדב ויסמן מהכיוון ההפוך - להחמיר בעונשו שנקבע על שנה וחצי מאסר.

(צילום: מוטי קמחי, ynet)

בשלב מסוים, במהלך הדיונים בערעור, הציע השופט צבי סגל כי הפרשה תעבור להליך של גישור בין הצדדים, כשהוא פונה בעיקר לכיוונו של שפטל. נציגי התביעה וההגנה נפגשו בענין, אך לא הגיעו לכדי סיכום, וההצעה ירדה מהפרק.

בעת שנכנס עם בנו לדיון המכריע היום, פנה צ'ארלי אזריה ואמר: "נקבל את הכרעת הדין. מבקש לשמור על איפוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר