הברחה יצירתית

קולומביה: נחשפה צוללת להברחת סמים

מבריחי הסמים בקולומביה מגלים דרכים יצירתיות כדי להבריח את הסמים שמכניסים לכיסם מאות מיליוני דולרים. הפעם נתפסה צוללת חשמלית שיכולה להבריח 9 טון סמים (בעולם)

(צילום: המשטרה הקולומביאנית)

מבריחי הסמים בקולומביה מוצאים כל הזמן דרכים לשכלל את שיטות ההברחה שלהם, המזרימות לקרטלים שלהם מאות מיליוני דולרים בתמורה ל"סחורה".

בימים האחרונים הם הוכיחו שוב את יצירתיותם, על פי הדיווח ב-ynet, כוחות הביטחון הקולומביאניים גילו בנהר ליד הגבול עם פנמה צוללת חשמלית מאולתרת, המסוגלת לשאת ארבע טונות של קוקאין. אף שבעבר נתפסו בקולומביה צוללות להברחת סמים, במדינה מדווחים כי זו הפעם הראשונה שנתפסת בה צוללת חשמלית הפועלת באמצעות 100 סוללות.

אורכה של הצוללת שנתפסה תשעה מטרים ורוחבה ארבעה וחצי מטרים. היא מצוידת במצלמה אטומה למים שככל הנראה מסייעת לניווטה של הצוללת, ומעריכים שבנייתה נמשכה כחמישה חודשים. עלותה המשוערת – מיליון וחצי דולר.

הנחת העבודה של כוחות הביטחון הקולומביאניים היא שהצוללת הייתה אמורה לשמש להברחת סמים למדינות מרכז אמריקה, ושהיא שייכת לארגון הגרילה ELN. זהו ארגון גרילה שטרם חתם על הסכם שלום עם ממשלת קולומביה, והוא מנהל איתה משא ומתן בימים אלה.

קולומביה היא יצרנית הקוקאין מספר אחת בעולם. בתחילת שנות ה-2000 היא הצליחה לצמצם מעט את פעילותם של יצרני הסם, אבל בשנים האחרונות הפעילות הזו שבה וגברה לאור סכומי העתק שהיא מכניסה. לפי דו"ח המשרד למלחמה בסמים ובפשיעה של האו"ם, בשנת 2014 התרחבו ב-44% השטחים שבהם מגדלים את הסם בקולומביה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר