קוריאה: ייצרנו ראשי נפץ שיתאימו לטילים

מומחי מודיעין טוענים כי ההתקדמות של צפון קוריאה מהירה בהרבה מהערכות קודמות. ראשי הנפץ החדשים קטנים ומתאימים לטילים הבליסטיים של הצפון (חדשות, בעולם)

ראש נפץ, אילוסטרציה (צילום: שאטרסוק)

ה'וושינגטון פוסט' מדווח הערב (שלישי) כי צפון קוריאה הצליחה לייצר באופן מוצלח ראש נפץ גרעיני מוקטן שיכול להיות מורכב על הטילים הבליסטיים שלה.

הדיווח מתבסס על הערכה של גורמי מודיעין אמריקנים. מניתוח של סוכנות הביון של משרד ההגנה האמריקני שנערך בחודש שעבר עלה כי בידי הצפון לפחות 60 ראשי נפץ גרעיניים. מספר גבוה בהרבה מהערכות קודמות שהיו בידי מערכת המודיעין האמריקנית.

ב'וושינגטון פוסט' מציינים כי לדעת מומחי ביטחון ההתייחסות כעת לאיומי הצפון יהיו רציניים יותר מאחר והיא התקדמה בקצב מהיר בהרבה מהערכות קודמות.

כזכור, לצפון קוריאה טילים בליסטיים המסוגלים לטענתה להגיע עד לעומק ארצות הברית. אתמול (שני) גינתה צפון קוריאה את העיצומים החדשים שהוטלו עליה, וטענה כי מדובר בהפרת הריבונות שלה. והבטיחה לנקוט בפעולה צודקת כלשונה.

בהודעת פיוניאנג נאמר עוד כי היא לעולם לא תזנח את תכנית הגרעין שלה ולא תביא אותה לידי משא ומתן, כל עוד ארצות הברית מתנהגת בעוינות.

בחודשים האחרונים ערכה צפון קוריאה כמה ניסויים בטילים בליסטיים שהוגדרו על ידה כמוצלחים. מומחי בליסטיקה העריכו כי טווח הטילים שבידי המדינה עומדים על כ-9,500 ק"מ, טווח המספיק להגיע עד לשיקאגו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר