מכה לבזק

גם מחליפו של שאול אלוביץ' נעצר הבוקר

חברת התקשורת הגדולה הודיעה בבורסה כי גם ממלא מקום היו"ר, דוד גרנות המחליף את אלוביץ' עוכב הבוקר לחקירה בפרשה שלדברי החברה אינה קשורה כלל לבזק (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב באב תשע"ז | 14.08.17
(צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

דוד גרנות, המשמש ממלא מקום יו"ר דירקטוריון בזק, נעצר לחקירה בפרשת הלבנת הון שבמסגרתה נעצר הבוקר גם המיליארדר הישראלי בני שטיינמץ. כך דיווחה בצהריים (יום ב') בזק לבורסה ולרשות לניירות ערך. בהודעת בזק נאמר כי "החקירה אינה קשורה לחברה. אין בידי החברה כל מידע על אודות מהות החקירה".

גרנות מונה לממלא מקום יו"ר בזק במקום שאול אלוביץ', הנחקר בפרשה אחרת הנוגעת לעבירות לכאורה על חוק ניירות ערך אותה ביצע כדי להעלות את ערכה של חברה אחרת .

תחת הכותרת "עיכוב מ"מ יו"ר דירקטוריון החברה לחקירה בידי משטרת ישראל" הודיעה בזק: "ניתן בזאת דיווח מיידי, כי כפי שנמסר לחברה לפני זמן קצר, מ"מ יו"ר דירקטוריון החברה, מר דוד גרנות, עוכב לחקירה בידי משטרת ישראל. נכון למועד הדיווח אין בידי החברה כל מידע אודות מהות החקירה, נסיבותיה ותוכנה, אולם כפי שנמסר לחברה, החקירה אינה קשורה לחברה, ובכלל זה היא אינה קשורה לנושאים הנחקרים במסגרת חקירת רשות ניירות ערך אודותיה דיווחה החברה ביום 20 ביוני 2017 ובדיווחים עוקבים".

שטיינמץ, גרנות ויועץ התקשורת טל זילברטיין ושני חשודים נוספים נעצרו בחשד למתן שוחד, הלבנת הון, זיוף מסמכים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. בחקירה היו מעורבים גם ה-FBI ומשטרת שווייץ.

המשטרה הודיעה אתמול (ב') בבוקר כי היא חוקרת כמה מעורבים בחשד שפעלו יחד באופן שיטתי על מנת לייצר ולהציג חוזים ועסקאות פיקטיביים, בין היתר בתחום הנדל"ן במדינה זרה, וזאת לצורך העברות כספים והלבנת הון. החקירה מנוהלת בשיתוף פעולה בינלאומי וכן בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה והמחלקה הפלילית והבינלאומית בפרקליטות המדינה.

על פי החשד, לכל אחד מהמעורבים מיוחסות עבירות שונות, ובמהלך הפעילות הבוקר בוצעו חיפושים בבתיהם ובמשרדים המשמשים את חלקם. הפרשה הנוכחית היא הסתעפות של פרשה קודמת שבה היה מעורב איש העסקים שטיינמץ. במסגרת חקירת הפרשה הקודמת הגיע למשטרה מידע על אודות השיטה שבמסגרתה כאמור דיווחו החמישה על עסקאות פיקטיביות לצורך העברת כספים אסורה.

מעצרם של שטיינמץ וזילברשטיין הוארך בארבעה ימים. שטיינמץ עצמו אמר בדיון: "גרתי הרבה שנים בחו"ל, רוב חיי. אני מרגיש נורא שמדינת ישראל עושה לי את זה. זה נהוג במדינות טוטליטריות. זה כמו דיקטטורה שמחליטה ומסמנת אנשים. להגיד ששיבשתי 23 פעמים זה מגוחך. לא הוטחה בי אפילו אחת היום. אני שמונה חודשים שיתפתי פעולה. אי אפשר לשתף יותר פעולה עם חקירה".

"הבאתי מסמכים, התייצבתי במשרדים חמש-שש פעמים. אין כלום, כל החקירה זה כלום. יש כאן מי שסימנו אותנו. זה פוליטי. ג'ורג' סורוס, סימן אותי. לא עשינו כלום. אין פה כלום ולא היה פה כלום. ודאי שאני לא משבש. להוציא צו מעצר זה דבר נורא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר