הפיגוע בחלמיש

אישום מזעזע: שמע צחוק של ילדים ונכנס לבית כדי לרצוח

כתב האישום שהוגש נגד המחבל שרצח את משפחת סלומון בחלמיש מתאר כי "המחבל שמע קולות צחוק מהבית ונכנס לשם", כן נטען כי הוא "וידא את מות הקרבנות" והזכיר את "אל אקצה" (חדשות)

זירת הפיגוע בחלמיש (צילום: דובר צה"ל )

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית המשפט הצבאי ביהודה נגד המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש לפני כחודש בשבת בלילה בו נרצחו בדקירות סכין שלושה בני משפחה אחת בעת שסעדו את סעודת ליל שבת.

את הרצח המחריד ביצע עומר אל-עבד, הוא מואשם ברציחתם של יוסף, חיה ואלעד סלומון הי"ד ובניסיון רציחתם של טובה סלומון, מיכל סלומון וחמשת ילדיהם של מיכל ואלעד ז"ל.

המחבל בבית המשפט הצבאי (צילום: עופר מאיר)

מכתב האישום שהוגש נגד המחבל עולה כי ב-14 ביולי השנה גמלה בלבו של עומר אל-עבד לבצע פיגוע נגד מטרות ישראליות לאחר ששמע על הפיגוע במתחם הר הבית שבו נרצחו השוטרים רס"מ האיל סתאוי ורס"מ כמיל שנאן. תחילה תכנן להשיג חגורת נפץ או נשק חם, אך לבסוף החליט לבצע פיגוע דקירה ביישוב חלמיש הסמוך למקום מגוריו.

בכתב האישום עולה עוד כי המחבל יצר קשר עם תושבת עזה והתכתב איתה באמצעות הוואטסאפ, וסיפר לה על רצונו לבצע פיגוע דקירה. הוא כתב לה בין היתר כי "חייבים לעשות ג'יהאד למען מסגד אל-אקצה". הנאשם אף שלח לאישה צוואה שאותה ניסח וכן את פרטי ההתחברות לחשבון הפייסבוק שלו.

עוד צוין בכתב האישום כי אל-עבד ביקש מהאישה העזתית לפרסם את הצוואה שלו בשעה 20:20 ב-20 ביולי לאחר ביצוע הפיגוע המתוכנן. האישה ניסתה להניא את המחבל מלבצע את הפיגוע, אך הוא מצדו מסר לה כי החליט למות כשהיד למען מסגד אל-אקצה. בהמשך הוא התכתב עם כמה אנשים נוספים, תושבי עזה, וסיפר גם להם על כוונתו לבצע פיגוע דקירה ולמות כשהיד.

יום לאחר מכן נטל הנאשם מחנותו של אביו סכין בעלת להב של כ-22 סנטימטרים המיועדת לחיתוך בשר. ביום שישי 21 ביולי ביצע הנאשם כמה פעולות על מנת להיטהר לקראת ביצוע הפיגוע. הוא נטל תיק גב ובתוכו שם את הסכין, מספריים לחיתוך גדרות וספר קוראן. הוא יצא לדרכו לכיוון היישוב חלמיש, הגיע להר סמוך ליישוב, ושם התפלל וקרא בקוראן. בסמוך לאותה שעה פרסמה האישה מעזה את צוואתו של הנאשם בעמוד הפייסבוק שלו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בניחום האבלים (צילום: לע"מ)

בכתב האישום צוין עוד כי המחבל הצליח לעבור דרך פתח מתחת לגדר של היישוב חלמיש, ולאחר מכן הגיע לגדר נוספת שאותה חתך באמצעות מספרי החיתוך שהביא עמו. לאחר מכן הוא הגיע לגדר נוספת והצליח לעבור אותה באמצעות טיפוס על עץ סמוך. הוא חצה את הכביש המקיף של היישוב, הגיע לגדר רביעית, וזיהה כי מדובר בגדר חשמלית. הוא החל ללכת לאורך הגדר עד שהבחין בעץ וטיפס עליו על מנת לקפוץ מעל הגדר.

אחרי שקפץ מעל הגדר ונכנס לבית העלמין של היישוב חלמיש. הוא החל ללכת לאורך כביש פנימי המוביל לבתי היישוב עד שהגיע לקרבת שני בתים. הוא הבחין כי הבית שמימין לו חשוך ושקט, ואילו הבית שמשמאלו מואר ובקעו ממנו קולות צחוק. הוא החליט להיכנס לבית משפחת סלומון על מנת לבצע את הפיגוע. מיד עם כניסתו הבחינה בו מיכל סלומון, אשתו של אלעד, וצעקה לילדיהם לברוח לקומה השנייה בבית על מנת להסתגר עמם באחד מחדרי השינה.

בהמשך עמד הנאשם מול חיה סלומון ואמר לה "מה עם אל-אקצה?", ואז דקר אותה בחזה דקירה אחת באמצעות הסכין, תוך שהוא דוחף את להב הסכין כולה אל תוך גופה. טובה סלומון, שעמדה בסמוך לחיה, החלה לצעוק על הנאשם שייצא מהבית והתכופפה לרצפה. הנאשם דקר את טובה בגבה באמצעות הסכין, וטובה החלה לצעוק "מחבל" ונמלטה לקומה השנייה בבית.

לאחר מכן התקדם הנאשם לתוך הבית ודקר את יוסף סלומון בבטנו באמצעות הסכין. בשלב זה התנפל אלעד סלומון על המחבל וניסה ליטול ממנו את הסכין. הנאשם דקר את אלעד שלוש פעמים, אך אלעד הצליח לקחת את הסכין מידו של הנאשם וניסה להגן על עצמו מפניו. הנאשם תפס את ידו של אלעד ובעט בגבו, ואז אלעד נפל עם ברכיו על הרצפה.

בהמשך דרך הנאשם על היד שבה החזיק אלעד את הסכין, תפס קרש לחיתוך והכה בעוצמה בראשו של אלעד פעמיים עד שהקרש נשבר. הנאשם נטל סכין לחיתוך שהייתה מוצמדת לקרש החיתוך, ודקר באמצעותה את אלעד פעמיים. בעקבות כך נשמטה הסכין מידיו של אלעד, ואז הנאשם הרים אותה בידו הימנית ודקר את אלעד כ-12 פעמים במקומות שונים בגופו, עד שאלעד חדל לזוז.

אחר כך ניגש הנאשם פעם נוספת ליוסף סלומון, שהיה מוטל על הרצפה, והבחין כי יוסף עדיין נושם על אף פציעתו הקשה. בשל כך דקר הנאשם את יוסף כ-15 פעמים נוספות במקומות שונים בגופו, עד שיוסף במקומות שונים בגופו עד שיוסף חדל לזוז. ע"מ, חייל בחופשה שמתגורר בסמוך, הגיע למקום בעקבות צעקות הקורבנות ונטרל בירי את המחבל עד להגעת כוחות הביטחון.

עם הגשת כתב האישום ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. מהתביעה הצבאית נמסר כי משפחת סלומון מעודכנת על-ידי התביעה הצבאית באופן שוטף לאורך ההליכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר