שינויים בירושלים

מתחם בנייני האומה יורחב - פי שלושה מגודלו

כחלק מהפרויקט השאפתני של ה"כניסה לירושלים" יורחב מתחם בנייני האומה ויוקמו בו שטחי מסחר ותיירות גדולים, והוא יהפוך למרכז הכנסים הגדול ביותר במזרח התיכון (בארץ)

(צילום: הדמיית התכנית)

התכנית הגרנדיוזית שתשנה את הכניסה לירושלים: התוכנית להרחבה והתחדשות של בנייני האומה בירושלים והפיכתם למרכז קונגרסים בינלאומי שישלב תעסוקה, מסחר ותיירות, יוצאת לדרך. הוועדה המחוזית שבמינהל התכנון החליטה בימים האחרונים לאשר את התוכנית, הנכללת בפרויקט נרחב שאמור לשנות לגמרי את פני הכניסה המערבית לירושלים.

על פי התכנית, מבנה בנייני האומה יגדל כמעט פי שלושה ויהפוך למרכז הכנסים והכינוסים הכי גדול במזרח התיכון. הוא יכלול את מרכז הכנסים, את המלון ושדרה מסחרית. ההערכה היא כי כ־350 אלף איש יעברו ברובע העסקים החדש מדי יום, וייווצרו כ־60 אלף מקומות עבודה חדשים.

התכנית היא חלק מפרויקט "הכניסה לעיר", שיתפרש על שטח של כ־300 דונם. הפרויקט יכלול 24 מבנים, מתוכם יוקמו 9 מגדלים בני 36 קומות. ייבנו בסך הכל כמיליון מ"ר למשרדים, למסחר, לתעסוקה, למלונאות (2,000 חדרי מלון), לתרבות, לבילוי ולפנאי, בעלות של 1.4 מיליארד שקל – מתוכם כ־580 מיליון שקל יושקעו בהרחבת מרכז הקונגרסים. את הפרויקט יממנו משרד אוצר, משרד התחבורה ועיריית ירושלים ושותפה בו גם רשות מקרקעי ישראל. העבודות מבוצעות באמצעות חברת מוריה.

במקום גם יהיה המרכז התחבורתי הגדול והמשולב ביותר בארץ, כולל רכבות מהירות לתל־אביב ולנתב"ג בתחנה שמול בנייני האומה, 2 קווי רכבת קלה, חניון תת־קרקעי, תחנה מרכזית לאוטובוסים ומחלף עם הפרדה מפלסית לתנועה משולבת של תחבורה ציבורית ופרטית, הולכי רגל ושבילי אופניים. פרויקט הכניסה לעיר יהווה חוליה מקשרת בין אזורים אסטרטגיים בעיר – קריית הממשלה, מרכז העיר על ציר יפו והעיר העתיקה.

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי־באבאי הסבירה: "מדובר בתוכנית שתהפוך את בנייני האומה לבית קונגרסים ברמה בינלאומית. התוכנית מהווה נדבך מרכזי בתוכנית הכוללת לאזור כולו, 'הכניסה לעיר', שאושרה על ידי הוועדה המחוזית בשנת 2014. תוכנית זו צפויה להפוך את שער הכניסה לעיר לרובע עירוני אינטנסיבי המשלב חיים עסקיים, פעילות מסחרית, מלונאות ותיירות, תרבות פנאי ונופש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר