העיתון של פוטין

פרבדה: נתניהו היה נשמע "קרוב לפאניקה"

שופרו של הממשל הרוסי טרח להדגיש כי נתניהו לא הצליח לשכנע את פוטין לשנות את עמדתו כלפי איראן באופן מובהק • "ישראל לא יכולה ללמד את הקרמלין כיצד לנהוג" (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו ופוטין (צילום: לע"מ)

בשבוע שעבר נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין בסוצ'י כשנתניהו ניסה לשכנע את פוטין בסכנה הנגרמת מהתנהגות איראן, אך בממשל הרוסי טענו באמצעות ה"פרבדה", שנחשב לאתר אמין למחצה, כי נתניהו היה נשמע קרוב לפאניקה כשוחח על נושא איראן וכי ככל הנראה פוטין לא התרשם במיוחד מהדברים.

"לפי עדי ראייה לחלק הפתוח של השיחות, ראש ממשלת ישראל נשמע נרגש ולפרקים אף קרוב לפאניקה", טוען אתר "פרבדה" במאמר המתאר את הפגישה. האתר בניגוד לעיתון שנחשב לשופר הממשל הרוסי, נחשב לאמין בצורה חלקית אם כי בהחלט ייתכן שפוטין עומד מאחורי הדברים.

"למרות מצבו הרגשי של נתניהו, המנהיג הרוסי נותר רגוע", ממשיך ומתאר האתר. "פוטין אמר כי 'איראן היא בעלת ברית אסטרטגית של רוסיה במזרח התיכון', אך הוסיף כי 'גם ישראל היא שותפה חשובה עבור רוסיה באזור', וציין כי מוסקבה מביאה בחשבון את האינטרס הביטחוני של מדינת היהודים".

"הסיוט של נתניהו התגשם משום שפוטין דחה את איומיו", נטען באתר. המאמר מדגיש כי נתניהו נכשל בניסיון לשכנע את פוטין - ולפי הכותבים רוסיה תמשיך לפעול לחיזוק מעמדה של טהרן באזור. "ישראל לא יכולה ללמד את הקרמלין כיצד על מעצבי המדיניות הרוסית לבסס את מדיניותה במזרח התיכון. רוסיה תמשיך לחזק ולהעצים את השפעתה של איראן באזור מול בתי המלוכה הערביים שמנסים, יחד עם ישראל, להקים ברית צבאית בנוסח נאט"ו שמקבלת את מרותם והנחיותיהם של האמריקאים".

למרות הביקורת על נתניהו, באתר מדגישים כי בטענות הישראליות יש ממש: "על פי מומחים, נתניהו לא מאוד מגזים כשהוא מדבר על תוכניותיה של טהרן להרחיב את השפעתה במזרח התיכון כולו. ב־22 באוגוסט הגיע לביירות סגן שר החוץ של איראן וקיים שם שיחות עם נסראללה. למחרת הוא התקבל אצל ראש ממשלת לבנון שאמר: 'ישראל והטרור הם שני האיומים העיקריים שלבנון והמזרח התיכון כולו עומדים מולם'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר