התקדמות בתיק 2000

המשטרה תבצע חיקור דין למקורבו של נתניהו בלונדון

התפתחות דרמטית בחקירת תיק 2000: המשטרה תבצע מחר חיקור דין למקורבו של ראש הממשלה, המיליארדר לן בלווטניק. החשד: נתניהו ניסה לתווך בין מקורבו למוזס (חדשות, בארץ)

נתניהו . ארכיון (צילום: פלאש 90)

פרטים חדשים על חקירת נתניהו: חוקרים מהיחידה הארצית לחקירות הונאה ייצאו מחר לבריטניה כדי לחקור את המיליארדר לן בלווטניק, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך חשף הערב (שלישי) גיא פלג ב'חדשות 2'.

לפי הדיווח של פלג, המשטרה חושדת שראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לתווך בין המיליארדר לן בלווטניק לבין מו"ל ידיעות אחרונות אהרון מוזס במכירת העיתון.

חוקרי היחידה הארצית יצאו בימים האחרונים לאנגליה ויערכו מחר חיקור דין של לן בלווטניק, המיליארדר ומקורבו של ראש הממשלה נתניהו, במסגרת חקירת תיק 2000. על פי החשד, רה"מ נתניהו ניסה לתווך בין בלווטניק לנוני מוזס במכירת "ידיעות אחרונות".

בלווטניק הוא איש עסקים המתגורר באנגליה ורוסיה, והוא בין היתר מבעלי ערוץ הספורט וערוץ 10. בחקירותיו בתיק 2000 חזר וטען נתניהו כי השיחות בינו לבין מוזס היו שיחות ריקות. הוא טען כי לא הוא ולא מוזס התכוונו לדבריהם. כעת מנסה המשטרה להוכיח בחקירה שנתניהו לא רק שהתכוון לדברים, אלא אף עשה סדרת פעולות כדי לקדם את מכירת ידיעת אחרונות.

על פי ההערכות, השאלה המרכזית שבוודאי יישאל בלווטניק היא האם הוא שוחח עם רה"מ בעניין רכישת ידיעות, והאם רה"מ הפציר בו לקנות את ידיעות אחרונות.

פרקליט המדינה שי ניצן התייחס היום לחקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה נתניהו ואמר בכנס פתיחת שנת המשפט של לשכת עורכי הדין בתל אביב: "עשרות רבות של עדים כבר נחקרו, הסכם עד מדינה נחתם רק לאחרונה, מאות ואלפי מסמכים נאספו וטובי אנשי מערכת אכיפת החוק עוסקים בכך ללא הרף. פעולות חקירה שונות נערכות מדי שבוע, ולצערי לא אוכל לפרט מעבר לכך. אולם המהירות אינה יכולה לבוא על חשבון מיצוי החקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר