תדרוך חריף

ליברמן: "נוער הגבעות אידיוטים ומופרעים"

שר הביטחון תקף בחריפות רבה את נוער הגבעות וטען כי הם גורמים לנזק אדיר עבור ההתיישבות. לדבריו, אתמול בתדרוך, חוק ההסדרה יגרום לנזק לישראל וייפגע בהתיישבות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ליברמן לא אוהב את נוער הגבעות, קביעה אליה קל היה להגיע לנוכח שלל הכינויים שהעניק להם שר הביטחון אתמול בתדרוך - "אידיוטים", "מופרעים", "אנרכיסטים מוחלטים" ועוד.

"הנזק הכי גדול היה הפיגועים. כששורפים משפחה או ילד פלסטיני זה נזק לכל ההתיישבות. זה דה־לגיטימציה למפעל ההתיישבות כולו. כל אותם אידיוטים גרמו נזק עצום להתיישבות", אמר בחריפות.

הטיפול בנערים האלה, לדבריו, צריך להתחיל במערכת החינוך, "אבל אין לי בעיה לחתום על צווים מנהליים נגד החבורות האלה", אמר והוסיף: "בנושא של כל המופרעים האלה יש ירידה משמעותית".

ליברמן אמר עוד כי הוא מנהל מדיניות של "משחק עם קלפים פתוחים מול האמריקאים. אני לא מסתיר כלום ומנסה לבנות עם הסכמות. הם לא תמיד מסכימים אבל זה לא גורם לתקרית דיפלומטית", אמר.

שר הביטחון התייחס גם לחוק ההסדרה ואמר: "זה חוק שמחבל בהתיישבות ביהודה ושומרון. כתוצאה מהחוק עלולים להיות מוכשרים כעשרת אלפים בתים פלסטינים בשטחי C ורק כאלפיים בתים של ההתיישבות היהודית. לכן זה גורם לנו נזק".
בהמשך התייחס ליברמן גם לשלל מאבקי בנייה שמתרחשים ביהודה ושומרון בימים אלה ולסוגיות בוערות נוספות, בהן העיכוב בבניית היישוב עמיחי עבור מפוני עמונה האומללים והניסיון לפתור את המשבר שבמסגרתו נמצאים כבר יותר מחודש מתיישבים יהודים בבית המכפלה בחברון אותו לטענתם רכשו בכסף מלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר