מועדי השיחות פורסמו

בערב הבחירות: נתניהו ועורך 'ישראל היום' שוחחו כמעט מידי יום

ב-19 הימים שלפני בחירות 2013 שוחח נתניהו עם עורך ישראל היום 15 פעמים בטלפון, כמעט מידי יום. חלק מהשיחות - זמן קצר לפני ירידת העיתון "ישראל היום" לדפוס (חדשות)

נתניהו ואדלסון, ארכיון (צילום: בן דורי, פלאש 90)

במהדורה המרכזית של חדשות 10 פורסמו הערב (ראשון) מועדי השיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לעמוס רגב, העורך הראשי לשעבר של העיתון 'ישראל היום' והמו"ל שלו שלדון אדלסון. השיחות ומועדן פורסמו בעקבות עתירת חדשות 10 והעיתונאי רביב דרוקר.

ממועדי השיחות ניתן להבחין כי ב-19 הימים שלפני בחירות 2013 שוחח נתניהו עם עורך העיתון לשעבר רגב 15 פעמים בטלפון, כמעט כל יום. חלק מהשיחות התקיימו בשעות הערב המאוחרות, זמן קצר לפני ירידת העיתון 'ישראל היום' לדפוס. ביום הבחירות שוחח נתניהו עם רגב, ששוחח עם בעלי העיתון, שלדון אדלסון.

ביום שבו עבר בקריאה טרומית "חוק ישראל היום" לו התנגד נתניהו, שוחח ראש הממשלה עם אדלסון שלוש פעמים. בתגובה לבית המשפט, נטען שהשיחות ביניהם עוסקות בהיסטוריה ודת, במסגרת קשרי חברות ו"לא נוגעות לפעילותו המיניסטריאלית של מר נתניהו". בזמנו נטען כי חוק ישראל היום היה בין הסיבות לכך שנתניהו הקדים את הבחירות.

עוד פורסם בחדשות 10 כי בתאריך 25.1.2015 שוחח נתניהו עם רגב ארבע פעמים בין השעה 22:35 ל-23:56. בעיתון של יום המחרת, הביאה הכותרת הראשית את ההסבר של נתניהו לנאום שנוי במחלוקת שנשא בקונגרס האמריקני. "הנאום נגד איראן - לא נגד אובמה", הייתה הכותרת הראשית ב"ישראל היום" בזמן שבעיתון המתחרה הובאה כותרת הפוכה.

בתחקיר של העיתונאי רביב דרוקר בתכנית "המקור" נחשף כי עורך ישראל היום רגב נהג להסתגר בחדרו רבע שעה לפני חצות, ולעתים שונו הכותרות בעיתון לאחר אותה רבע שעה. ייתכן כי בעת ההסתגרות שוחח רגב עם ראש הממשלה נתניהו.

ביום חמישי האחרון פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו את ממוצע השיחות ביצע עם המיליארדר שלדון אדלסון ועם עמוס רגב, אולם לא פרסם את המועדים המדויקים של השיחות. בפוסט שפרסם נתניהו בפייסבוק נכתב כי בשנים 2015-2012 שוחח נתניהו עם אדלסון כ-120 פעמים, ועם רגב כ-230 פעמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר