המהפכנית של עולם התקשורת החזותית מדברת

הכירו את גב' מרים שרביט, דמות בולטת בעולם התקשורת החזותית במגזר החרדי

מאת יערית אלבז | כיכר השבת |
הגב'
מרים שרביט
היא "הגורו" של עולם התקשורת החזותית. עבור בנות ונשים רבות המתמקצעות בתחום "סיעור מוחות" בהנהלתה מהווה בית חם.

מרים מנהלת אף מגמות עיצוב וגרפיקה ממוחשבת בסמינרים נחשבים. היא חולשת על התחום מכל היבטיו וסוגיותיו, רמת הלימודים אצלה "בהדגשה" במקום הראשון.

היא אמונה על פס ייצור איכותי שבוגרותיו מתקבלות במקומות הנחשבים ביותר בתחום. את כושר הביטוי וההנהגה כנראה ירשה מאביה הרה"ג הראשון לציון הרב שלמה עמר שליט"א.

עם 28 שנות וותק, לימודי קריאייטיב במקומות הגבוהים ביותר, בנתה סיסטם מנצח שלא היה קיים בחברה החרדית, קורס עיצוב שיושב על הבנת הקונספט ומהווה שפה חזותית וויזואליזציה למסר.

מתי ואיך נולד "סיעור מוחות"?

סיעור מוחות הוקם לפני כעשור, מבנה תכנית הלימודים נעשה בשיתוף עם נועם מנלה – אחד היוצרים הגדולים ומחבר הספר "הקוד היצירתי" בעל שיטת הנאג', התוכנית הייתה לפתוח קורס מתקדם ל-30 משתתפות בירושלים.

שכרנו כיתה קטנה ברמת שלמה, פרסמנו יום פתוח בצפי ל-250 נשים, והיינו בהלם מכמות הנשים שהגיעו ליום הפתוח, כאשר מספרן נאמד באותו ערב היה למעלה מ- 1000 נשים. באותו שבוע נולד סיעור מוחות, כשמתוך השטח נוצרו שתי קבוצות של 40 נשים בירושלים ו40 נשים בבני ברק.

כבר בשנה השנייה מיתגנו 40 לקוחות אמת, כשבניהם "טעמן", "לוליטה", "עיתונלי", "דני ספרים" "גלאט ג'ובס", "ארגון ארצי נווה שליו" ועוד.. הרצנו תערוכת ענק בבנייני האומה, וקרתה שם תופעה שלא הייתה כמותה בעולם החרדי הגיעו 4.800 נשים שהתחום הזה מעניין אותם ופשוט התפעלו ממה שיצרו התלמידות.

מה את מציעה לבנות שרוצות להתמקצע בתחום העיצוב?

חשוב לי לציין כמנהלת מגמות תקשורת חזותית בסמינרים, שכל תלמידה שמעוניינת להיכנס לעולם העיצוב עליה ללמוד קודם בסמינר, הסמינרים מעניקים לבנות הסמינר מגמות מצוינות ברמה גבוהה מאד, ברמת מצוינות הטובה ביותר, הנקייה ביותר והמותאמת ביותר למסגרת הסמינר וההשקפה החרדית.

סיעור מוחות נולד על מנת לשמש כמגמת על סמינר כלימודי המשך והשלמה. לעולם איני מסכימה כי בת תמיר את לימודיה בסמינר עבור סיעור מוחות, ולכן אני משקיעה רבות בפיתוח רמת המגמות בסמינרים ויאמר לשבחם של הסמינרים שהם משקיעים המון.

הבוגרות שלך משתלבות כיום במשרדי הפרסום המובילים במגזר הפרטי והכללי, מה המתכון לפס ייצור משובח כל כך?

תמהיל שכולל אחריות לתלמידות, אהבה ותחושת שליחות פנימית שאם היא לומדת כאן היא מצוינת ומיושמת בעבודה ואם לא תחושת הכישלון היא אישית שלי,. אני מכוונת למקום הזה שכל מה שאני עושה - אם מדובר בעזרה פרטית, תמיכה מוראלית עידוד דרבון - יוצרת רמה גבוהה. האווירה החברתית הכללית שקושרת את הבנות למקום, כלים יישומיים בשטח וליווי צמוד - כל זה מרכיב שאי אפשר לא לרצות להצליח, אין אופציה אחרת. הבוגרות המוצלחות באות אחר כך כמרצות ומכוונות דרך בקורסים הבאים, וכך נוצר כמין מעגל הצלחה.

איך מסתדר ביה"ס לתקשורת חזותית, הכולל התמקצעות בעולם המיתוג והפרסום ללא חיבור כלים חיצוניים כמו אינטרנט ורשתות חברתיות?

אתחיל מכך שסיעור מוחות חרת על דגלו "מקצועיות עם אחריות", תכניות הלימודים המגוונות והפרוסות על כל מגמות התקשורת, מדיה, בניית אתרים, פיתוח אפליקציות, עיצוב וקראייטיב ועוד, מושתתים על עדכונים חודשיים ושבועיים המשפיעים תדיר על תוכנית הלימודים, תכני התרגילים ועבודות ההגשה, פרויקטים חצי שנתיים ושנתיים, בחירת המרצים ותיקי העבודות.

בית-הספר הינו חרדי למהדרין, ואני מדגישה זאת כי אצלנו המחשבים מנותקים מאינטרנט לחלוטין.

דווקא מהמקום הזה שיש בו סתירה כביכול, בין שתי העולמות, מכאן מגיע ה"סופר התמקצעות" והייצור האיכותי של הבוגרות שלנו ויישומן בשוק העבודה. התפיסה של התקשורת החזותית ככלי אטרקטיבי אינטראקטיבי המעביר מסרים אל התת, הסף והמודע כמכלול, דווקא בנקודת העברה זו צריך לזקק את המסרים ולחדש היטב את השפעת לפני שאנחנו מורידים אותם אל המדיות השונות, המסרים באים ממקום יצירתי, אמיתי ושלם ללא השפעות חיצוניות.

כמובן שיש מקום להשראה, אך לא מקום שניזון מתכנים לא הולמים. השיטה שלי בנויה על יצירת "יחידת תיק עבודות" - עוד במהלך השליש הראשון בונים את תיק העבודות, תלמידה בשנה הראשונה יוצאת עם תיק עבודות עשיר עם ניסיון של 2 פרויקטים והפקות מדיה בסדר גודל עצום, ועם זה היא יוצאת לשטח מוכנה, ומה גם שזה המדד בשוק העבודה הספציפי הזה הניסיון, לכן היישום בהרבה יותר קל לבוגרות שלנו.

איך משלבים גם ניהול פרויקט ענק שכזה, ניהול מגמות בסמינר, מרצה בכמה מקומות ועוד עם הבית האישי שלך?

הבית שלי הוא המקום הראשון בסדר העדיפות אצלי. אני עושה הפרדה מלאה בין המקדש האישי שלי ובני ביתי, לבין המקדש הכללי שלי שזה התלמידות האהובות שלי. כשאני בבית אני כל כולי שם, הרי בתור נשים זה תפקידנו וייעודנו בחיים לבנות את ביתנו ולגדל את ילדנו בדרך ה', אני פשוט נכנסת לביתי ושם אני משתמשת בכובע אחר, בכובע האמתי והטבעי לי ביותר.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית