להיות אמא עובדת: כך תפתחי קריירה עם משפחה

האם אכן אפשרי לפתח קריירה שתביא למימוש עצמי ולסיפוק לצד היותנו אימהות משקיעות?

רוני כצמן | כיכר השבת |
סוגיית הקריירה מול משפחה- איך מתעדפים ומשלבים שני אספקטים משמעותיים בחיינו זה לצד זה לאורך זמן, מעסיקה לא מעט מאיתנו מרגע הפיכתנו לאימהות בפעם הראשונה.

ולמרות הקשיים המובנים שתורמים ללא מעט אתגרים מחשלים, אכן אפשרי לפתח קריירה שתביא למימוש עצמי ולסיפוק לצד היותנו אימהות משקיעות בתפקוד אופטימאלי, הנהנות מזמן איכות לצד הילדים. בחלק מהמקרים תידרש הסבה מקצועית ורכישת מקצוע חדש לצורך מציאת עיסוק בהיקף הנדרש בהתאם למגבלות בשטח.

מגוון מוסדות חינוך מציעים סוגי לימודים שונים לצורך רכישת מקצוע לחיים, כאשר אחת החלופות היעילות מתייחסת לקורסים מקצועיים שהינם במתכונת גמישה שאינה כרוכה בתקופה סטודנטיאלית ארוכה ומחייבת. להלן מספר דגשים שכדאי להתחשב בהם לצורך בחירת הכשרה מקצועית חדשה לצורך פיתוח קריירה מספקת:

בחירת הכשרה שתפתח את הדלתות הנכונות

לצורך בחירת תחום ההכשרה ואופי התעודה הנדרשת למציאת העבודה שתתאים מבחינת המגבלות הקיימות בשטח ובהתאם להיקף הרלוונטי, כדאי לבצע סקר שוק מקדים לגבי תחומי הלימוד הרלוונטיים.

כדאי לבחון בהצעות דרושים המתפרסמות באמצעי המדיה השונים לגבי דרישות ההשכלה הנדרשות מהמועמדים לצורך קבלה לעבודה בתחומים המעניינים אתכן.

בדרך זו תוכלו לקבל הכוונה לגבי סוג התעודה הנדרשת על ידי הגופים המגייסים. לגבי מוסדות החינוך הנחשבים ביותר בתחום העיסוק, תוכלו לברר אצל אנשי מקצוע העוסקים בפועל בתחום, כאשר אלו יודעים אלו מקומות נחשבים כפותחים דלתות בעת תהליכי קבלה ומתרשמים לטובה במסגרת מסמך קורות החיים לעבודה ואלו מקומות ידועים כמציעים הכשרה מקצועית ומקיפה.

שילוב פרקטיקה תוך כדי הלימודים

בשונה מלימודים אקדמיים המתפרסים על תקופה של שנים וכוללים לא מעט שיעורים כלליים ותיאורטיים בהרצאות פרונטאליות, קורסים מקצועיים מציעים שיעורים ממוקדים ותכליתיים. בעת בחינת מסלול הלימודים, בקשו לראות את הסילבוס המלא של הקורס, כולל את פירוט תכני השיעורים ומי המרצים המתכוננים להעביר את השיעורים.

קורס מקצועי כפי הנדרש יציע מקבץ מרצים, כאשר כל אחד מתמחה בתחומו, במיוחד כשמדובר בסוג הכשרה מגוונת החולשת על תחומים שונים. כמו כן, בררו מראש האם מדובר רק בשיעורים תיאורטיים או שההכשרה מציעה התנסות מעשית תוך כדי הלימודים.

ישנם תחומי לימוד שיציעו שיעורים מעשיים הכוללים עבודה בקבוצות, סימולציות ותרגולים בכיתה לצד תחומי לימוד שיכללו גם יציאה לשטח לצורך התרשמות באירועים המתקיימים בפועל והופכים את החומר התיאורטי לידע מעשי באופן היעיל ביותר. שיטת לימוד מגוונת ועשירה מהסוג תציע לכן הפנמה מקסימאלית של נושאי הלימוד כך שתוכלו לסיים את ההכשרה לא רק עם תעודה אלא גם עם ניסיון מוכח.

המרכיבים שמשלימים את התמונה

כדאי לוודא את סביבת הלימודים המתוכננת ומה גודל כיתת הלימוד. כדאי להעדיף לימודים המתקיימים בכיתות לימוד קטנות כך שתוכלו ליהנות מיחס אישי מהמרצה ומחוויית לימודים אפקטיבית ככל הניתן.

בהקשר לכך, כדאי לבדוק אפשרות להגיע לשיעור צפייה לפני ההרשמה לפועל והזדמנות זו להתרשם מסביבת הלימודים, מידת העניין בשיעור, יחס המרצה לתלמידים ועוד. תוכלו אף לדלות מידע מתלמידים קיימים לגבי התרשמותם עד כה ולקבל מידע חסר מלמודי הניסיון.

ובהקשר אחר, בררו מראש את אופי התעודה הניתנת לבוגרים והאם היא אכן מוכרת בתחום כפי הנדרש. במידה ונדרשת הסמכה מטעם גוף חיצוני מסוים, וודאו כי אכן זו ניתנת במסגרת תעודת הסיום. ולבסוף, בררו אצל יועצי הלימודים כי המסלול אכן מתקיים בשעות הרלוונטיות מבחינתכן, כאשר מרבית המקומות מציעים לימודי בוקר לצד לימודי ערב בהתאם לנוחיות ולמגבלות התלמידים.

היכנסו כאן למידע נוסף אודות קורסים והכשרות מקצועיות בתחומים מגוונים כולל תחום הפקת אירועים, רכש וקניינות, מסחר בינלאומי ועוד.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית