זה לא רב, זה מעצב אופנה

יש חייט בסביבה? הכירו את יוס'ל טיפנבורן המשלב בין תפירת בגדים לעיצוב אופנה. הוא משמש כרב בקהילה האשכנזית היהודית בסינגפור ובד-בבד הוא תופר חליפות וכובש את עולם האופנה באירופה (עיצוב אופנה)

Mame | כיכר השבת |
מחייט מתלמד באחד מבתי האופנה הנחשבים ביותר בלונדון, עם רזומה אומנות עשיר, הישר לרב קהילה בסינגפור.

יוסל' טיפונבורן נולד בניו-יורק למשפחה חב"דית מכובדת, שבורכו כולם במתת שמיים - אומנות של ממש. בני המשפחה ציירים ומאיירים מוכשרים, את רוב שנות ילדותו העביר בלונדון ומשם המשיך לישיבה בצרפת ואז ניו-יורק, סיים את לימודיו, נישא ועבר לשליחות בסינגפור.

בין הכשרת מטבחים וקריאה בתורה לבין פעילות מקרבת לצעירים ומבוגרים הוסמך טיפונברון לרב. במקביל למד אומנות וציור באקדמיה לאומנויות שבסינגפור. זהותו כאומן וכיוצר התעצבה ושם הבין שאת אומנות האיור, העיצוב והאהבה לאופנה הוא לוקח לכוון החייטות.

מיד כשחזר ללונדון, פנה ללימוד המקצוע אצל הטובים ביותר. תוך זמן קצר, "נחטף" ע"י מוריס סידוול, בית אופנה יוקרתי בשדרת סאווילרו שם עבד והתמקצע כמתלמד עד לנישואיו לפני מספר חדשים.

מגיל צעיר הוא מאיייר סקצ'ים של שמלות הוט קוטור, וכן גם חליפות גברים, הוא ידע כי כיהודי שומר תורה ומצוות תהיה לו בעיה לעצב שמלות לנשים, הוא שמח כי יכל להטמיע את כשרונו העצום ולמצות אותו בעיצוב חליפות יוקרה לגברים.

את החייטות הוא מתאר כמקצוע שלעולם לא יצא מהאופנה, יש בו משהו שמשתבח עם השנים. הוא מתעקש שלא יכנו אותו כ"מעצב אופנה" אלא כ"חייט".

יוסל' טיפונבורן נולד בניו-יורק למשפחה חב"דית מכובדת, שבורכו כולם במתת שמיים - אומנות של ממש. בני המשפחה ציירים ומאיירים מוכשרים, את רוב שנות ילדותו העביר בלונדון ומשם המשיך לישיבה בצרפת ואז ניו-יורק, סיים את לימודיו, נישא ועבר לשליחות בסינגפור.,בין הכשרת מטבחים וקריאה בתורה לבין פעילות מקרבת לצעירים ומבוגרים הוסמך טיפונברון לרב. במקביל למד אומנות וציור באקדמיה לאומנויות שבסינגפור. זהותו כאומן וכיוצר התעצבה ושם הבין שאת אומנות האיור, העיצוב והאהבה לאופנה הוא לוקח לכוון החייטות.,מיד כשחזר ללונדון, פנה ללימוד המקצוע אצל הטובים ביותר. תוך זמן קצר, "נחטף" ע"י מוריס סידוול, בית אופנה יוקרתי בשדרת סאווילרו שם עבד והתמקצע כמתלמד עד לנישואיו לפני מספר חדשים.,מגיל צעיר הוא מאיייר סקצ'ים של שמלות הוט קוטור, וכן גם חליפות גברים, הוא ידע כי כיהודי שומר תורה ומצוות תהיה לו בעיה לעצב שמלות לנשים, הוא שמח כי יכל להטמיע את כשרונו העצום ולמצות אותו בעיצוב חליפות יוקרה לגברים.,את החייטות הוא מתאר כמקצוע שלעולם לא יצא מהאופנה, יש בו משהו שמשתבח עם השנים. הוא מתעקש שלא יכנו אותו כ"מעצב אופנה" אלא כ"חייט".,,העיסוק בחייטות מגיע אצלו ממקום עמוק של הגשמה ועשייה עצמית, שחיברו אצלו כישורים ושאיפות ופיתחו בו את האומן והאדם כאחד. הוא מתאר עבודה מאומצת של שעות על כל חליפה בה הוא משקיעה את כל כולו. עלות חליפה בהזמנה (קאסטם מיידי) כ- 4.500 לי"ש, ההבנה בבדים ובגזרות וההתאמה למבנה הגוף, לעיסוקו ואישיותו של הלקוח יוצרים אומנות בשילוב אובססיה לשלמות.,לפני כשנתיים זכה טיפובורן לאחר השתתפות לא מתוכננת בטקס ה'גולדן שירס' היוקרתי בלונדון (האוסקר של החייטות ומעצבי האופנה)
‏

העיסוק בחייטות מגיע אצלו ממקום עמוק של הגשמה ועשייה עצמית, שחיברו אצלו כישורים ושאיפות ופיתחו בו את האומן והאדם כאחד. הוא מתאר עבודה מאומצת של שעות על כל חליפה בה הוא משקיעה את כל כולו. עלות חליפה בהזמנה (קאסטם מיידי) כ- 4.500 לי"ש, ההבנה בבדים ובגזרות וההתאמה למבנה הגוף, לעיסוקו ואישיותו של הלקוח יוצרים אומנות בשילוב אובססיה לשלמות.

לפני כשנתיים זכה טיפובורן לאחר השתתפות לא מתוכננת בטקס ה'גולדן שירס' היוקרתי בלונדון (האוסקר של החייטות ומעצבי האופנה) בתואר "המתלבש הטוב ביותר" של אותו הערב. הוא מדגיש כי זה לא סותר את אורח חייב האורתודוכסי ולטענתו הוא אף גרם לקידוש השם. לדבריו, "אם יש לך תשוקה למשהו והוא לא סותר את התורה את ההלכה או הערכים עליהן גדלת אין לך ממה לפחד. אך יחד עם זאת צריך להיות מאד חזק השקפתית לא כל אחד מסוגל לזה".

נחשף לראשונה במגזין FINE-STYLISH

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית