את בהריון? חייבת לקחת אחריות, התזונה שלך בהריון חייבת להיות מוקפדת לא רק בגללך אלא בגלל החיים שבתוכך, תינוקך ניזון ישירות ממה שאת ניזונה, מלבד זו שאת אמורה לשמור על בריאותך דעי כי את לא לבד כאן בתמונה, כדאי שתשימי לב ל- 4 דברים חשובים במיוחד.

1. הקפידי ליטול חומצה פולית

חומצה פולית נוטלים עד לפני ההריון, בשליש הראשון היא מסייעעת להתפתחות תקינה של מערכת העצבים של התינוק, ומונעת היוצרות מומים. מחקר בריטי גילה כי אי צריכת חומצה פולית בשלבה הראשון להריון גורמת למשקל לידה נמוך הגורם להיוצרות מחלות כרוניות עתידיות. כדאי לשים לב חומצה פולית היא תוסף חשוב מאד להריון.

2. הימנעי לחלוטין משתיית אלכוהול

האלכוהול כידוע עובר בדם והוא משפיע ישירות על העובר. צריכת אלכוהול פוגעת ישירות בהתפתחות הגולגולת והפנים של העור, ואף יכולות לגרום לפיגור שכלי מולד, בעיות קשב וריכוז, בעיות לב והפרעות התנהגות. שתיית אלכוהול בהריון חמורה מאד, מכיוון שלא ניתן לאמוד את כמות האלכוהול המדוייקת המזיקה לעובר. מומלץ, אם כן, להימנע מכך לחלוטין.

3. אכלי בשר מבושל בלבד

בשר מותר לאכילה בהריון, אולם הוא גם עלול להוות סכנה לעובר. אם הבשר נגוע בחיידקים וטפילים הנמצאים בדרך כלל בבשר שאינו מבושל, הפ עלולים להדביק את העובר ולגרום לנזקים מוחיים ולעיוורון גם במהלך הלידה וגם לאחר מכן. חובה להקפיד על בשר טרי ועל בישול איכותי שלו.

4. הקפידי ליטול ברזל במידת הצורך

העליה בנפח הדם בזמן ההריון גורמת לירידה בברזל ולכן נשים הרות זקוקות לתוסף זה. כדאי לבדוק את מאגרי הברזל בזמן ההריון על מנת להגיע עם מלאי תקין ללידה. הברזל משפיע על התפתחות תאי העצב והמוח, לכן הקפידי על שמירת מאגרים מאוזנת וטלי ברזל במידת הצורך.

]]>