אמא, משעמם לי

חופשת חול המועד היא התרפיה הגדולה ביותר לאמהות. זאת אומרת אחרי שחודש שלם עסקנו בתרפיית הסבון והקצף, השבוע הזה אנו נעסוק בתרפיית הפגת השעמום. כמה טיפים שיעזרו לכם להעסיק את הילדים בחול המועד הזה (פסח תשע"ה)

אתי קצבורג | כיכר השבת |
האמת, הרגע בו עמדתי והדלקתי נרות בליל התקדש החג, בירכתי שהחינו בשם ומלכות, המילים קיבלו משמעות אמיתית כזו ששמורה לאלה שמבינות את המשמעות של הרגע הזה, לא עוד קרצופים וסמרטוטים, בהלת חמץ, והיסטריית קצף. שלום ולא להתראות סנט מוריץ וכיסים של מעילים נטושים. מקסימום להתראות בחנוכה.

הבית נקי מצוחצח, עומד הכן לחג החירות. מוכן לקלוט אל זרועותיו, בני אנוש רעבים שלימדו אותם שבחג הזה אין מה לאכול, בפרט אם שורשיהם נטועים עמוק בפולניה או הונגריה, שם כידוע לא שמעו על כלום לבד מתפוחי אדמה על קליפותיהם ומיצם.

תוסיפו לזה זאטוטים בגילאים שונים, שהמילה משעמם לי היא תחליף לבוקר טוב המסורתי, והנה לנו חג שמייח באמת הכולל:
בית מבריק שהחזיק מעמד רק עד שנשפכה הכוס הראשונה מתוך הארבעה.

אנשים רעבים לאורך ההיסטוריה אנשים ניזונו מתפוחי אדמה בלבד, מה קרה?

וילדים משועממים שגמעו בצמא את כל הקומיקסים בכל המוספים. אז נכון שיש כאלה שארזו את עצמם לדעת, ונסעו להם לכל שבעת ימי החג, ובמבחינה קולינארית ותרבותית יש צד שלישי שדואג לכל מחסורם, תמורת כמה מעות זעומות.

וכשחלפו בראשי אי אילו הרהורי קנאה, ושיתפתי את חברתי היקרה בקול, עת שישבנו לנו בפארק חינמי לחלוטין, היא טענה בלהט של פטריוטיזם ביתי, שאין כמו הבית, המשפחה, הבישול במטבח שלך, וההחלטה האישית שלך מתי לאכול בלי תכתיבים של חדרי אוכל, ומבלי להיתקל בחצי שכונה בשעה שאת בתור לחביתה.

אז קצת התעודדתי..

בדרך חזור מהפארק התחיל הזבוב השני לחוג סביבי, מה עושים מחר עם הילדים?

אין לנו חזנים סביבנו, מופעי טלפטיה נמצאים רק במחסנים טחובים, מופעי קוסמים לא כשרים לפסח, בעיה. שוב המחשבות והילדים ברקע עם רשימת דרישות הכוללת מגוון ז'אנרים וסגנונות בילוי מועדפים,כאוס.

שהגעתי הביתה, הפשלתי שרוולים ערכתי מיני דוקטורט על חופש, תעסוקת ילדים, האכלת ילדים בזמני חופשה ומה שבינהם, בסוף יצא גם תובנות וטיפים.

אז קבלו רשימה חלקית, עד אוגוסט אני מניחה שאשלים את המחקר ואז אבקש גם ציונים...

1. שבוע חול המועד זה המון זמן, ניתן לחלק את הימים ליומיים טיול מרכזי ובשאר פשוט להנות מהחג בבית. אתר טיולי הוא מקור מידע אמין וטוב לטיוליים קסומים בחיק בטבע, ולמגוון אירועי חג מיוחדים, שמחולקים לפי תאריכים.

2. טיול מרכזי יכול להכיל מים אבל בכמות סבירה, כמה מסלולי מים זה המון ויהיה לכם קשה להתארגן עם הילדים והלכלוך. התחילו את היום במסלול קליל שכולל מים ולאחר מכן תמשיכו בפארק או גן יפה שיקלוט אתכם לארוחה.

3. אם אתם אוהבים להרחיק צפונה יש פריחה שווה בכל מקום, ומקומות רבים ייתנו לכם לקטוף ולהכין לעצמכם זרים משגעים שיקשטו לכם את שולחן החג.מקומות רבים מציעים קטיף שזו חוויה בפני עצמה, עכשיו בעונה זו הכל פורח ויפה. ומזג אוויר נח ומאפשר לכם להנות.

4. לדוגמא בחרמון תקבלו סיורים חינם ותצפית יפיפיה ששוב מתאפשרת תודות לעונה זו, הר בנטל מציע מסלול מהפסגה עד ליישוב מרום גולן ששוכן למרגלותיו. חשוב לדעת שיש המון מסלולים מדהימים ותצפיות מרהיבות שכולם בסופו של יום יהנו , הגדולים והקטנים (דבר כמעט בלתי אפשרי בעליל)

5. אם בכל אופן החלטתם להשאר בבית, ולא להתקע שעתיים מצומת צמח לצמת יהודיה עם כל העולם ואשתו, יש מה לעשות אל דאגה, תארגנו ישיבת קבינט, תחשבו ביחד על מי שבא לכם להזמין לארוחת צהריים חגיגית ופשוט תתקשרו להזמין, כולל הזמנה לטיול באזור מגוריכם. מבטיחה שזה יהיה היום הכי שווה.

6. תנו לילדים לעזור לכם לבשל. כמה כיף שיש מי שעוזר בקילוף אינסופי של תפוחי אדמה, גזר, קישוא וכל מה שזז.המטבח יהיה מלוכלך בכל מקרה אז לפחות חוויתם את הבישול יחד.

7. גם מסע שורשים הכולל ביקור אצל הדודה משערי חסד, והסבתא בבית אבות, והדודים שמתארחים ברמדה, יכול להיות מרתק לא פחות, נכון שבסוף היום הזה יהיה "שמחה רבה מלאו כיסי באגוזים ושקדים ושוקולדים" אבל החינוך של הילד ביום כזה וההכרות עם המשפחולוגיה יכול לתת המון.

אז זהו בנתיים, מחר קבענו לנו נסיעה ברכבת. פעם יהודי זקן טען שזו גם חוויה הירואית. ננסה מה יכול להיות, ופעם הבאה שהילד שלכם בוכה שמשעמם לו דברו איתי. אנסה לעזור, מבטיחה.

חג שמח לאבות לאמהות ולדור השעמום שצומח כאן.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית