משאל עם, כן עובד!

משאל עם שנערך באיטליה הצביעו רוב האיטלקים נגד החוקה שהציע ראש הממשלה. שכששמע ראש ממשלת איטליה על תוצאות המשאל, הודיע כי יתפטר מתפקידו (משאל עם)

מאמע | כיכר השבת |
מתאו רנצ'י, ראש ממשלת איטליה הודיע היום כי יתפטר מתפקידו זאת לאחר כישלונו במשאל עם על הרפורמה שהציע בחוקה. המדגמים הראשונים שפורסמו עם ספירת הקלפיות הראו כי נדחתה הצעתו של ראש הממשלה האיטלקי לחוקה החדשה. זאת לאחר שתוצאות המשאל הראו כי 56% בחרו נגד החוקה החדשה של ראש הממשלה לעומת 44% בעד.

במסיבת עיתונאים שערך ראש הממשלה מתאו רנצ'י, הוא הודיע כי יתפטר מתפקיד ראשות הממשלה. ״הפסדתי״ אמר בקול, ״ואני לוקח אחריות מלאה על התבוסה״. עוד הגיע ראש הממשלה האיטלקי כי יגיש את התפטרותו עוד היום לנשיא סרג׳יו מטרלה. מצד האיחוד האירופאי מראים חששות על הצעד של ראש הממשלה האיטלקי, החשש הגדול הוא כי לאחר התפטרותו של ראש הממשלה, שכיהן בתפקיד כמעט שלוש שנים, תוביל את הכלכלה באיחוד האירופאי למשבר.

עוד חשש נרשם מצד האיחוד, כי התפטרותו תוביל לקיומם של בחירות מוקדמות במהלך השנה, ומפלגת חמשת הכוכבים, מפלגה שהתנגדה לאיחוד האירופאי, תצבור כח ותאוצה ואולי חלילה גם תנצח בבחירות.

במשאל העם לקחו חלק מעל ל-51 מליון אזרחים איטלקיים. המשאל צפוי גם לקבוע את עתידה של הממשלה המכהנת, והעומד ברשותה, מתאו רנצ'י, שעומד בראש מחנה ״כן״ שתומך חזק בשינוי החוקה, והצהיר כי אם יפסיד במשאל יתפטר מתפקידו.

כידוע, בשנת 2014 כשנכנס לראשות הממשלה, הציע מתיאו רנצי רפורמה חוקתית שכביכול תביא את יציבות השלטון, 70% מהאיטלקים בחרו ברפורמה של רנצ'י, אך המצב הכלכלי לא השתפר בעקבות החוקה של ראש הממשלה. והיום, שנתיים וחצי אחרי במשאל העם כבר לא האמינו לדבריו האיטלקיים ועוד זעמו כי הבטיח ולא קיים, מה שגרם בעצם לכך שכמות המתנגדים גדולה מהמצביעים בעד, וכך איבד את תפקידו כראש ממשלת איטליה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית