"תמחה זכר עמלק"

אש בערד: האדמו"ר הוצג בביזיון - חסידי גור מחו • צפו

לאור קריאתו של האיש החזק בחסידות, יצאו הערב חסידי גור בערד לרחוב במחאה, לאחר שתמונתו של כ"ק האדמו"ר מגור הוצגה בביזיון על אחד הבתים. צמיגים הוצתו והמשטרה הוזעקה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המהומה האדירה (צילום: סולימן אל-עמור ואילנה קוריאל, ynet. תמונות: באדיבות המצלם)

עימותים מילוליים חריפים שהתרחשו שעה קלה לאחר צאת השבת בין אברכים מהקהילה החסידית לבין פעילים אנטי דתיים בערד, התפתחו בהמשך למהומה רבתי.

האזינו לשירת החסידים במקום: "מחה תמחה את זכר עמלק"

מתברר ששלט מביש ומבזה עליו התנוססה תמונתו של כ״ק מרן האדמו"ר מגור ושנתלה על שער ביתו של פעיל שונא דת ידוע גרם לתחושות של זעם וכעס בקרב אברכי קהילת גור שביקשו למחות על כבודו של המנהיג הרוחני.

עד מהרה התפתח במקום עימות חריף במהלכו הוצתו צמיגים בוערים על הכביש. לדברי החסידים הגיע לזירה ראש העיר ניסן בן חמו הנמנה על סיעת יש עתיד במטרה לשלהב את הרוחות תוך נסיון להסית נגד הציבור החרדי.

בתוך כך, הערב שיגר הרב משה בצלאל אלתר, מראשי הוועדה המנהלת של החסידות בערד וממקורביו הבולטים של האדמו״ר, מסר מוקלט לחסידים להגיע לרחוב גלעד בעיר ולומר פרקי תהלים אל מול מקום השלט המבזה ובכך למחות על כבודו של הרבי.

עוד נודע ל"כיכר השבת", כי שר הבריאות יעקב ליצמן יצא הערב מירושלים בדרכו לערד, בראשות קבוצה גדולה של חסידי גור, כדי להצטרף למחאה על הפגיעה בכבוד האדמו"ר.

גורם בכיר אומר ל"כיכר השבת": "צריך שיהיה ברור לכולם שם בערד ובכלל, כי יהיה אש - עד שלא יוסר השלט הפוגעני".

קריאתו של האיש החזק בחסידות לבוא למחאה: "לקרוא תהלים ברחוב גלעד"

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, שראש העיר נמנה כאמור על מפלגתו, צייץ בטוויטר בעקבות המהומות: "עומד מאחורי ראש עיריית ערד ניסן בן חמו והתושבים. הבריונות לא תנצח. המשטרה צריכה לטפל ביד קשה באלימות של החרדים הקיצונים".

בתגובה לכך אמר השר ליצמן: "בצעד חסר אחריות, בוחר ח"כ לפיד להלעיט את הרוחות בערד, להצטרף להסתה הפרועה ונותן רוח גבית לאלימות נגד תושביה החרדים של ערד שסובלים מהתנהגות קיצונית ופוגענית של ראש העיר נציג יש עתיד. על המשטרה להתעשת מיידית ולעצור את ההסתה המשתוללת בערד נגד החרדים לפני שיהיה מאוחר מדי".

עיריית ערד מצידה פרסמה הודעה בה נאמר: "חסידי גור השליכו הערב צמיגים בוערים לחצר בית חילוני בערד והתקהלו ברחוב מולו. זו תוצאה של מעשי בריונות מתמשכים שמקבלים הכשר ממנהיגי החסידות".

"מעשים אלה כוללים פלישות בלתי חוקיות למבני ציבור, פלישה לגני ילדים, הפעלת צופרים ללא היתר, תליית שלטים ברחבי העיר והטרדות שכנים. בערד, הנהגת החסידות מגלה לראשונה בארץ התנגדות בלתי מתפשרת של הרוב החילוני למעשי האלימות שהיא מעודדת", לשון התגובה.

מדוברות המשטרה נמסר: "בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה אודות השלכת מספר צמיגים בוערים ברחוב גלעד בערד, שכובו מיידית על ידי התושבים, הוקפצו למקום שוטרים. נערכות סריקות אחר החשודים".

"במקום מתקיימת כעת מחאה הדדית של חרדים וחילונים תושבי ערד. כוח משטרה במקום".

השוטרים חוצצים בין חסידי גור לפעילים החילונים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר