פייק איראני

האיראנים דיווחו על שיגור טיל וזייפו סרטון

האיראנים דיווחו בסוף השבוע שעבר על ניסוי מוצלח בטיל בליסטי בשם "חורמאשר", אלא שבחינת הסרטון שהפיצו, על ידי מומחים, קובעת כי מדובר שוב בזיוף איראני גרוע (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הטלוויזיה הממלכתית האיראנית)

גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו הלילה (שלישי) כי הסרטון שבו נראה שיגור הטיל האיראני בסוף השבוע הוא זיוף של האיראנים. ברשת "פוקס ניוז" דווח כי הסרטון המפורסם צולם בכלל בחודש ינואר, וכי מדובר בניסוי כושל שבו הטיל התפוצץ דקות ספורות אחרי השיגור. על פי הגורמים, איראן מעולם לא הצליחה לשגר טיל בליסטי בהצלחה.

זו לא הפעם הראשונה שהאיראנים נתפסים בשקרים בעבר הציגו האיראנים כלי טיס אותו הגדירו כמזלט מתקדם אלא שמומחים אוויריים שבחנו את התמונות טענו כי מדובר בדגם קרטון שספק אם יצליח לעוף ואף זיהו הדבקות שנעשו בדבק סלוטייפ.

על אף דברי הגורמים הרשמיים, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף בחשבון הטוויטר שלו את השיגור וכתב: "איראן ערכה ניסוי לטיל בליסטי שמסוגל לפגוע בישראל. האיראנים עובדים יחד עם צפון קוריאה. לא בדיוק ההסכם שחתמנו עליו".

מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה באיראן אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית כי הטיל "חורמשאר" מסוגל להגיע לטווח של 2,000 קילומטרים ולשאת כמה ראשי נפץ. עם זאת, אחד הגורמים טען כי הטווחים של הטיל שנראה בסרטון קצרים בהרבה. "אני לא יודע מדוע האיראנים משקרים לגבי הטווחים, אולי כדי שהאירופים לא יתרגזו".

הטלוויזיה הממלכתית של הרפובליקה האסלאמית חשפה את הטיל במסגרת המצעד השנתי לרגל 37 שנים למלחמת איראן-עיראק. הטיל נקרא על שמה של עיר בדרום-מערב המדינה ששוחררה על ידי האיראנים בתום חודש של קרבות עזים.

נשיא איראן חסן רוחאני תקף את אמירותיו של טראמפ באו"ם בשבוע שעבר והשיב לו: "איראן לא תהיה הראשונה להפר את ההסכם, אבל היא תגיב באופן נחרץ ונחוש להפרה כזו של כל אחד מהצדדים. הממשל האמריקני פוגע באמינותו בכך שהוא מפר את המחויבויות הבינלאומיות". רוחאני עקץ את טראמפ והוסיף: "יהיה מצער מאוד אם ההסכם ייהרס על ידי טירונים מסוכנים שנכנסו לעולם הפוליטי".

הנשיא האיראני שוחח עם כתבים בניו יורק בתום הנאום ואמר כי כל מדינה שתפרוש מהסכם הגרעין תבודד את עצמה ותביך רק את עצמה. עוד אמר כי למרות ההצהרות של טראמפ, ארה"ב לא תפרוש מההסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר