יובל להתיישבות

נתניהו: "לא נעקור יותר יישובים בארץ ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם באירוע לרגל ציון היובל להתיישבות ביו"ש והצהיר כי לא יבוצעו עוד עקירות ישובים: "לא שלום קיבלנו כשעקרנו יישובים, אלא טרור וטילים" (בארץ)

נתניהו. ארכיון (צילום: Nati Shohat/Flash90)

בצל אי השתתפות נציג הרשות השופטת בו, הערב (רביעי) נערך בגוש עציון האירוע הרשמי לרגל חגיגות היובל להתיישבות ביהודה ושומרון. עשרות פעילי שמאל לצד חבר הכנסת עיסאווי פריג' הפגינו מול האירוע והניפו שלטים בהם נכתב בין השאר "אין סיבה למסיבה" ו"דורשים שתי מדינות". באירוע משתתפים ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן רובי ריבלין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב בנאום שנשא במקום כי לא יפונו עוד יישובים בארץ ישראל. "במלחמת המגן המופלאה לפני יובל שנים, שבנו לגוש, לירושלים העתיקה, ליהודה ושומרון, לבקעת הירדן ולגולן. אני אומר שבנו, פירוש הדבר, חזרנו הביתה, לנחלת אבות".

נתניהו הסביר: "פרוש הדבר שחידשנו את הרצף ההיסטורי, זה הרצף ההיסטורי של העם שלנו. פה נצרבה הזהות שלנו, האמונה שלנו, ההיסטוריה שלנו. חידשנו את הרצף ההיסטורי ונבטיח שלעולם לא ננותק עוד". נתניהו הצהיר בהמשך נאומו כי לא ייעקרו עוד יישובים בארץ ישראל: "לא שלום קיבלנו כשעקרנו יישובים, אלא טרור וטילים".

שר החינוך נפתלי בנט קרא להחיל ריבונות ישראלית מלאה על יהודה ושומרון: "עת להחיל ריבונות על הארץ הטובה מאוד מאוד שלנו וכן, אין עת טובה לכך מעכשיו. ממש עכשיו. אינני מקל ראש בצעד כזה, כדי להחיל ריבונות צריך תזמון ואומץ לב, כאמור אין זמן טוב מזה כשברור לכולם שאנחנו כאן בזכות ולא בחסד. כבנים ששבים אל אדמתם ולא ככובשים זרים".

"אין זמן טוב מזה" הוסיף השר בנט, "גם אם תהיה התנגדות בעולם אנחנו נתגבר, גם הוא מבין את כל מה שהציבור הישראלי מבין - ארץ ישראל לא תחולק שוב" בנט הצהיר בפני ראש הממשלה: "כולנו כאן מאחורייך".

הנציג היחיד מהאופוזיציה שהשתתף באירוע הוא ח"כ חיים ילין מ"יש עתיד", שאמר: "אמשיך להאמין בתפיסה שגוש עציון היא חלק מישראל כמו שאר הגושים המרכזיים. במקביל, צריך לעצור את הימין הקיצוני שמתיישב בכל גבעה ומכתיב מדיניות לממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר