"לא להיגרר אחריהם בשום דרך"

ראשי הישיבות נגד הפלג: מול חילול השם - להרבות בלימוד

ראשי ישיבות וחברי מועצת גדולי התורה חתמו על קריאה מיוחדת לאור התפרעויות "הפלג הירושלמי" והפגיעה בגר"י רוזן: "לשמור מכל משמר שלא להיגרר בשום דרך שהיא אחר מעשיהם" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנת הפלג, היום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בעקבות מתקפת אנשי הפלג הירושלמי כנגד הגאון רבי יגאל רוזן ובשל גל ההפגנות ברחובות הארץ, חתמו בימים האחרונים עשרות ראשי ישיבות ומרביצי תורה, ביניהם חברי מועצת גדולי התורה, על מכתב מיוחד בקריאה לחיזוק לימוד התורה בהיכלי הישיבות מתוך יראת שמיים זאת "לנוכח חילול השם הנורא וביזויים של גדולי תורה".

הפגנת הפלג בירושלים, היום (צילום: כיכר השבת)

המכתב המלא:

"הננו בזאת בפנייה נרגשת לרבבות עמלי התורה ובניה השוקדים על תלמודם בהיכלי הישיבות הקדושות ובכוללי האברכים, לחזור על הדברים הפשוטים בדרך התורה שמסורה בידינו, כי מחובת כל בני התורה יראי השם וחושבי שמו לחזק את יקרת ערך התורה הקדושה ולהוסיף חיזוק בשקידת הלימוד בהיכלי התורה מתוך יראת שמיים טהורה העומדת לעד וכן לשמור בכל משמר שלא להיגרר בשום דרך שהיא אחר מעשים שאינם מדרך התורה, ש"עוזבים מקור מים חיים" וגורמים לחילול שם שמיים בפרהסיה בהשפלת כבוד לומדי התורה וחכמיה.

"הגדילו באחרונה עשות בהפרעה להרבצת התורה וביזוי גדולי מוסריה ומנחיליה. עלינו לרחם ולהתפלל על אותם טועים שישובו בתשובה. ותקוותנו כי מתוך תוספת חיזוק על ידינו בלימוד התורה וספרי מוסר יתערה על כולם רוח טהרה ויקויים בנו הייעוד, ומלאה הארץ דעה את השם".

ל"כיכר השבת" נודע כי הנוסח אושר ע"י מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, וכי על המכתב חתומים ראשי ישיבות מכל שדרות עולם התורה הליטאי, בהם הגר"ד לנדו, הגרמ"ה הירש, הגרב"ד פוברסקי והגרב"מ אזרחי.

כזכור, בסוף השבוע האחרון חתם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי על מכתב חריף נגד הפלג הירושלמי, אותו הגדיר "כצאן ללא רועה", ומחה נגד הפגיעה בתלמידי חכמים הנעשית על ידו.

מכתב מרן הגר"ח נגד הפלג (סריקה)

כזכור, כשמסר ראש ישיבת אור ישראל את שיעוריו התורניים אליהם נקרא,בבית הכנסת היכל תפילה שבמודיעין עילית ובבית הכנסת נחלת משה שבבני ברק, הפריעו כמה מאנשי הפלג את מהלך השיעור התקין. הם קראו לעברו קריאות גנאי בוטות, וכתגובה הושלכו מחוץ למקום. במקרה האחרון אף הופשט המפריע מבגדיו, במהלך המאבק להוצאתו החוצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר